از ساعت ۱۹:۰۰ امروز (جمعه) ۲۲ شهریور ماه ۱۳۹۸ تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود از رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۱۹، در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی به مصاف تیم ملی سریلانکا رفت.

تیم ملی ایران با ترکیب فرهاد قائمی، امیرحسین اسفندیار، مسعود غلامی، سید محمد موسوی، پوریا یلی، جواد کریمی و محمدرضا موذن بازی را آغاز کرد.

ست اول: ۲۵ - ۱۵ ایران

تیم ملی ایران از همان شروع بازی در دفاع روی تور قدرت خود را به سریلانکا دیکته کرد و توانست ۵ – ۳ پیش بیافتد. با به کار گیری سرعت در خط حمله ایران، دفاع سریلانکا چندین بار جا ماند تا شاگردان کولاکوویچ ۸ به ۵ وقت اسراحت فنی اول را از آن خود کند. با شروع بازی پوریا یلی عملکرد خوبی در زدن آبشار داشت و توانست ایران را ۱۱ – ۸ پیش بیاندازد. با اشتباه فیاضی اختلاف به یک امتیاز کاهش یافت تا بازی ۱۱ – ۱۰ شود اما با دو آبشار یلی ایران بار دیگر ۱۴ – ۱۱ پیشی گرفت تا سریلانکا تقاضای وقت استراحت کند. ایران توانست ۱۶ – ۱۲ وقت استراحت فنی دوم را نیز کسب کند.

با شروع مجدد بازی به وسیله دفاع غلامی ایران اختلاف را به ۵ امتیاز افزایش داد. در حالی که بازیکنان سریلانکا در دریافت سرویس‌ها و آبشارهای بازیکنان ایران ناتوان بودند، این تیم ایران بود که توانست با نتیجه ۲۵ – ۱۵ و اختلاف ۱۰ امتیاز پیروز ست نخست بازی شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.