به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک وزارت خزانه‌داری آمریکا در خبرنامه‌ای اعلام کرد که گروه‌های سایبری متعلق به دولت کره شمالی مسئول حملات سایبری به زیرساخت‌های ایالات متحده بوده‌اند و این گروه‌ها تحت مدیریت دولت پیونگ یانگ هستند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در حالی که ازسرگیری مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی میان واشنگتن و پیونگ یانگ هنوز در هاله‌ای از ابهام است، سه گروه سایبری مربوط به این کشور را تحریم کرد.

کره شمالی هفته پیش اعلام کرد که آماده ازسرگیری مذاکرات با آمریکا است، اما درست یک روز پس از این اعلام، اقدام به آزمایش دو موشک بالستیک کرد.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی که خواستار انعطاف بیشتر از سوی واشنگتن در ارتباط با تحریم‌ها است، شخصا بر آزمایش یک پرتابگر موشکی بسیاری بزرگ که این هفته انجام شد، نظارت داشته است.

کره شمالی پیش از این در چند ماه گذشته بارها دست به انجام آزمایش موشکی زده است. در حالی که ژاپن و کره جنوبی در برابر این آزمایش های موشکی واکنش نشان داده و خواهان ادامه تحریم های سازمان ملل علیه کره شمالی شده‌اند آمریکا با واکنشی نرمتر این نوع آزمایش ها را خلاف قطعنامه های سازمان ملل ندانست.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به آخرین آزمایش موشکی پیونگ یانگ اعلام کرد این یک آزمایش معمولی است و کره شمالی اجازه چنین آزمایش‌هایی را دارد.

کره شمالی آزمایش‌های موشکی را همزمان با برگزاری مذاکره با آمریکا متوقف کرده بود، اما این کشور در اعتراض به رزمایش‌های نظامی کره جنوبی و آمریکا آزمایش‌های خود را از سرگرفته است.

ترامپ و کیم که اولین بار سال گذشته در سنگاپور گفت‌وگو کرده و به توافقی مبهم درباره خلع سلاح هسته‌ای کره در ازای لغو تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ دست یافته بودند، در نشست فوریه سال جاری میلادی در هانوی ویتنام به نتیجه‌ای نرسیدند و سرانجام مذاکرات دو کشور متوقف شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.