جواد نکونام جمعه در نشست خبری پیش از دیدار تیم فوتبال فولاد خوزستان برابر سپاهان اصفهان اظهار داشت: خیلی خوشحالم که در کنار یکی از بهترین مدیران فوتبال کشور، یعنی سعید آذری کار می‌کنم. مجموعه فولاد با این انتخاب نشان داد چقدر به رشد فوتبال فولاد علاقه‌مند است و امیدوارم روز به روز شرایط تیم بهتر شود البته جا دارد از مدیریت قبلی باشگاه تشکر کنم.

وی در خصوص دیدار تیمش مقابل سپاهان گفت: فولاد و سپاهان شناخت خوبی از هم دارند و فکر می‌کنم بازی سختی آن هم در گرمای هوای اهواز در پیش داریم. پس از تعطیلی لیگ برتر، تمرینات خوبی داشتیم و امیدوارم بچه‌ها فردا کیفیت کار خود را نشان دهند البته توقع داریم بازیکنان از این به بعد به شرایط ایده‌آل برسند هر چند تیم ما هنوز تکمیل نشده است، اما امیدوارم بتوانیم روند رو به رشد خود را ادامه دهیم.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: متأسفانه قبل از شروع لیگ و در دوران بدنسازی، موسی کولیبالی و فرزاد جعفری ۲ بازیکن ما مصدوم شدند که اکنون به شرایط ایده‌آل رسیده‌اند. همچنین در روزهای آینده ۲ بازیکن خارجی هم به تیم ما اضافه می‌شوند که با آمدن این نفرات تیم ما تکمیل می شود.

نکونام در مورد داوری های لیگ گفت: فقط درباره تیم خودم صحبت می‌کنم و نظر شخصی‌ام را بدون بی‌احترامی به داوران می‌گویم. داوران افرادی زحمکتش هستند و مظلوم‌ترین قشر فوتبال محسوب می‌شوند اما امیدوارم همیشه در بهترین شرایط باشند، با این حال مشکلاتی هم وجود دارد. فصل گذشته تیم من، بیشترین ضرر را از داوری دید، اما اعتراض نابجایی نکردم. 

وی در خصوص ۲ هفته سپری شده از مسابقات گفت: شروع لیگ ما فرسایشی شد و عطش بازیکنان ریزش کرد. تیم‌هایی که دیر شروع کردند و بی‌برنامه بودند، از آغاز دیر هنگام لیگ سود بردند و تیم‌های بابرنامه‌تر متضرر شدند. در این شرایط بازیکنان از لحاظ روحی و جسمی خسته بودند و وارد مسابقات شدند و این موضوع در مصدومیت آنها تأثیرگذار بود. فکر می‌کنم کیفیت لیگ از هفته پنجم به بعد خوب می‌شود و امسال لیگ پرقدرت‌تری خواهیم داشت.

سرمربی فولاد خوزستان با بیان اینکه چهره‌ تیم ما دگرگون شده است و به زمان بیشتری نیاز داریم، گفت: اکثر تیم‌هایی که تغییرات کمی داشته‌اند، موفق‌تر هستند. تیم ما برای هماهنگ شدن به زمان نیاز دارد و معتقدیم که این اتفاق باید هر چه زودتر برای تیم ما رخ دهد. پروسه جذب بازیکن خارجی برای ما خیلی سخت بود اما با این وجود باشگاه در ۲ هفته اخیر اجازه جذب ۲ بازیکن  خارجی را داد اگر چه زمان را از دست دادیم.اگر می‌توانستیم زودتر دست به کار شویم الان این دو بازیکن خارجی کنار ما بودند.

نکونام ضمن قدردانی از مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: قول می دهم تیمی متقاوت نسبت به شروع فصل خواهیم داشت، تیمی که مردم به آن افتخار کنند و بازیکنان این موضوع را در طول فصل ثابت خواهند کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا تیم فولاد تدافعی بازی می کند گفت: تیمی که می‌خواهد پیروز شود، باید بتواند گل بزند و به خوبی دفاع کند. الان تمام تیم‌های دنیا ۱۱ نفره دفاع و ۱۱ نفره حمله می‌کنند. این‌گونه نیست که تیمی بی‌ برنامه حمله کند و سه یا چهار گل بخورد. من به این اعتقاد ندارم که فقط حمله کنیم. 

سرمربی فولاد خوزستان در پاسخ به این پرسش که اناس بنی یاسین، مدافع جدید و اردنی فولاد چه زمانی به ایران می‌آید، گفت: این بازیکن فردا وارد کشورمان خواهد شد و به تیم اضافه می شود. این بازیکن ۷۹ بازی ملی دارد و بازیکنی باکیفیتی است. بازی‌های او را در جام ملت‌ های آسیا و پس از آن دیدم و با مربی تیم ملی اردن هم صحبت کردم. بنی یاسین بازیکن خوبی است و می‌تواند به تیم ما کمک کند. 

امیر قلعه نویی سرمربی تیم سپاهان در نشست خبری حاضر نشد.

دیدار تیم های فولاد و سپاهان در هفته سوم از ساعت ۱۹:۴۵ روز شنبه در اهواز برگزار می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.