گروهغلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در مورد حمایت از فعالان اقتصادی گفت: بخش نامه‌ای که رئیس قوه قضاییه در مورد نحوه احضار اشخاص حقوقی ابلاغ کرده است، اولا یک تعیین سیاست کیفری و دادرسی برای رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با تولید و اشتغال برای همکاران قضایی است و دوما پیام مثبتی به همه فعالان اقتصادی است که به آنها این اطمینان را بدهد که حتی در زمان مواجه با برخی مشکلات سیاست قوه قضاییه در سال حمایت از رونق تولید به گونه‌ای است که واحد‌های تولیدی تعطیل نشود.

وی گفت: این بخش نامه با الهام گیری از بیانات مقام معظم رهبری و مواد ۶۸۸ و ۶۸۹  آیین دادرسی کیفری است که در گذشته اهتمام جدی برای اجرای این مواد قانونی وجود نداشت.

اسماعیلی بیان کرد: در بخشنامه جدید رئیس قوه قضاییه تاکید شده است که علاوه بر رسیدگی عادلانه با پرونده ها و احقاق حق، روند تولید و اشتغال با مشکل رو به رو نشود.

وی افزود: زمانی که شکایتی علیه شخصیت‌های حقوقی و بنگاه‌های اقتصادی می‌شد با احضار و تفهیم اتهام مدیر عامل، به دلیل ناتوانی در تودیع وثیقه تعیین شده شاهد بازداشت مدیر عامل و ایجاد ناامنی برای واحد‌های تولیدی بودیم که این بخشنامه از بروز مشکلات برای واحد‌های تولیدی جلوگیری می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.