رای الیوم گزارش داد، صفحه مذکور که به اخبار بازداشتی‌های سعودی می‌پردازد، از مقامات عربستان خواست سرنوشت الحربی که او را بدون مراعات شرایط بارداری‌اش بازداشت کرده‌اند، فاش کنند.

فعالان شبکه‌های اجتماعی هشتگ‌های بسیاری ایجاد کرده و خواستار آزادی الحربی و دیگر بازداشتی‌های زن سعودی شدند. آنها هشتگ‌هایی تحت عنوان "خدیجه الحربی"، "تولد در زندان"، "باردار پشت میله‌های زندان" و "جاهلیت نخستین" را ایجاد کردند.

ابو محمد یکی از فعالان در شبکه‌های مجازی در واکنش به هشتگ‌های مذکور نوشت: جوانمردی اعراب در دوره جاهلی موجب می‌شد که زن را تا حد و اندازه معینی مراعات کنند و به عنوان یکی از ارکان جوانمردی عرب، کرامت زن را حفظ کنند.

وی در ادامه نوشت: آیا تصمیم‌گیران سیاسی به قدر کافی جوانمرد نبودند تا با لطف و مهر به الحربی بنگرند در حالی که او پشت میله‌های زندان وضع حمل کرد.

صفحه‌ای تحت عنوان "زنان سعودی بازداشتی" در توییتر نیز با الحربی ابراز همبستگی کرده و نوشت: پس از وضع حمل، حال و وضعیت الحربی چگونه است؟! حبس را چگونه می‌گذراند؟ آیا از نوزاد خود دور و محروم است؟ یا نوزادش در کنار اوست؟ آیا خدمات درمانی ویژه دریافت می‌کند؟

حمد خالد عبدالرحمان نیز ضمن مشارکت در هشتگ "خدیجه الحربی" نوشت: الحربی، فعال بازداشتی در زندان‌های محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان وضع حمل کرد. اینگونه دولت عربستان دو انسان را بدون هیچ‌گونه گناهی مجازات کرد. او در ادامه نوشت: مادرانشان کودکان را آزاد به دنیا آوردند و مادرانشان نیز آزاد هستند.

ابوعلا الزنکی نیز در واکنش به بازداشت خدیجه الحربی نوشت: الحربی در آن واحد دردهای مختلفی را تجربه می‌کند، درد وضع حمل، درد وضع حمل در زندان، درد نبود همسرش که در بازداشت به سر می‌برد، درد غیاب خانواده‌اش در شرایط دشواری که الحربی آن را پشت سر می‌گذارد. وی در ادامه خطاب به الحربی نوشت: به تو قول می‌دهیم که دردهایت را فراوش نکنیم تا آزاد شوی و همه کسانی که موجب این غم و درد تو شده‌اند، مجازات می‌شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.