غلامحسین محمدی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران درباره حواشی به وجود آمده در روز‌های اخیر مبنی بر حذف واژه شهید از تابلو برخی معابر پایتخت گفت: شهرداری تهران جزء سازمان و نهاد‌هایی است که همواره گام‌های مثبتی را در مسیر حمایت از فرهنگ ایثار و شهادت برداشته و همواره در برگزاری برنامه‌هایی مانند راهپیمایی ۲۲ بهمن و روز قدس، نماز عید فطر، سالگرد رحلت امام خمینی (ره) و مراسم اربعین حسینی همکاری‌های لازم را انجام داده است.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با طرح این پرسش که آیا از شهرداری تهران که بیشتر کارمندان آن از ایثارگران و خانواده شهدا هستند بر می‌آید که به صورت عمدی عنوان شهید را از معابر پایتخت حذف کند؟! تصریح کرد: متاسفانه سوءتفاهمی ایجاد و  برای مردم دغده ای شکل گرفت که مدیریت شهری به صورت تعمدی به حذف نام شهید از تابلو های پرچمی معابر اقدام کرده است.

محمدی ادامه داد : اولین مورد مبنی بر حذف نام شهید از تابلو پرچمی معابر در منطقه ۱ تهران گزارش شد که از بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ معبر تنها تابلو پرچمی ۲ تا ۳ معبر مزین به واژه شهید نبود.

او تاکید کرد: در تمام طول معابر تابلو‌های دیوار کوبی نصب شده که تمام آن‌ها مزین به نمام شهید است و شهروندان باید به این موضوع آگاهی داشته باشند، یکی از نکات مورد توجه در تابلو‌های ترافیکی موضوع اختصارنویسی است که شهروندان نمونه آن را در گذر از معابری چون صیاد شیرازی مشاهده می‌کنند که نام شهید تنها در چند تابلو ذکر شده که این مصداق همان اختصار نویسی در تابلو معابر پایتخت است.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در ادامه در توضیح علت حذف نام شهید از معابر منطقه ۱۲ تهران گفت: متاسفانه کلیپی از معابر منطقه ۱۲ منتشر شد که در آن کلیپ وانمود می‌شد واژه شهید از تابلوی معابر حذف شده است که با استعلام صورت گرفته از بنیاد شهید و امور ایثارگران مشخص شد تعدادی از نام های معابر شهید بودند وتنها بزرگانی بودند که در آن مناطق زندگی می کردند.

محمدی با اشاره به پیگیری گزارش‌های واصله به سامانه ۱۳۷ مبنی بر مغایرت تابلوی معابر (حذف واژه شهید) گفت: طبق دستور شهردار تهران از ۲۰ مرداد ماه شهرداران مناطق ۲۲ گانه پایتخت موظف شدند که در بحث تعمیر و نگهداشت معابر کنترل لازم را برای جلوگیری از هرگونه مغایرت انجام دهند.

او با تاکید بر این نکته که بسیاری از تابلو‌های معابر در سال‌های گذشته از سوی پیمانکار جای‌گذاری و نصب شده است، تصریح کرد: بی توجهی نسبت به درج واژه شهید در برخی از تابلو‌های معابر از سوی پیمانکاران در گذشته انجام شده است که امروز به چشم شهروندان آمده و تاکید من این است که در طول معابر پایتخت به دفعات تابلو‌های دیوار کوبی نصب شده که مزین به واژه شهید است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.