طی روزهای اخیر یکی از اصلی‌ترین بحث‌های فوتبال ایران برگزاری دربی روز ۳۱ شهریور بین استقلال و پرسپولیس به صورت ۹۰-۱۰ است. یعنی اینکه قرار شده بعد از مدت‌ها طرح دلخواه سازمان لیگ و البته هر دو باشگاه اجرا شود و برای مثال در بازی یکشنبه هفته آینده که استقلال میزبان است، ۹۰ درصد ورزشگاه به آبی‌های پایتخت و ۱۰ درصد دیگر به قرمزها اختصاص پیدا کند. طرحی که فصل گذشته هم زمزمه‌های عملی شدنش به گوش رسید اما در نهایت به مرحله اجرا ختم نشد.

برای این فصل اما به نظر تاکید و فشار سازمان لیگ بیشتر شده و هر دو باشگاه هم موافقت‌های خودشان را اعلام کردند. طرح برگزاری دربی به صورت ۹۰-۱۰ طی روزهای اخیر بیش از پیش نزدیک به واقعیت شده بود تا اینکه مصاحبه روز جمعه محمدحسن انصاری‌فر باعث شد خیلی‌ها تصور کنند دربی هفته آینده باز هم به صورت ۵۰-۵۰ و با همان شیوه همیشگی برگزار خواهد شد. انصاری‌فر در مصاحبه خودش از این گفت که دربی برگشت را هرطور شده به صورت ۹۰-۱۰ برگزار خواهیم کرد. تا اینجای صحبت‌های انصاری‌فر خیلی عجیب نبود اما مدیرعامل پرسپولیس در بخشی از حرف‌هایش اینطور گفت که بازی هفته آینده بعید است به صورت ۹۰-۱۰ اجرا نشود. جالب اینجاست که انصاری‌فر با توجه به این موضوع که معلوم نیست از کجا برای او بعید شده حرف‌هایش در خصوص طرح ۹۰-۱۰ بازی برگشت را مطرح کرد. غافل از اینکه بعید این است که استقلالی‌ها راضی به این شوند که فقط بازی برگشت با این طرح برگزار شود و در بازی رفت مثل همیشه تماشاگران به طور مساوی در ورزشگاه حضور داشته باشند.

روز گذشته حتی سعید فتاحی، رئیس کمیته برگزاری مسابقات لیگ‌برتر حرف‌هایش به محکمی گذشته نبود. فتاحی از این گفت که اگر استقلال آمادگی داشته باشد بازی هفته آینده به صورت ۹۰-۱۰ برگزار می‌شود. در هر حال با وجود اینکه حس می‌شد بالاخره این فصل چنین گام بزرگی در فوتبال ایران برداشته شود، هنوز در فاصله یک هفته تا برگزاری بازی هیچ چیز مشخص نیست. تنها نکته مشخص اما این است که اگر دربی رفت به صورت ۹۰-۱۰ برگزار نشود، دربی برگشت هم با این وضعیت برگزار نخواهد شد و ادعای انصاری‌فر خیلی به جا نیست. چراکه نه استقلالی‌ها راضی به چنین اتفاقی خواهند شد نه اینکه چنین بحثی منطقی به نظر می‌رسد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.