پرس‌اسوسیشن گزارش داد، تونی بلر، نخست‌وزیر اسبق بریتانیا هشدار داده برگزاری انتخابات -که از خواسته‌های نخست‌وزیر کنونی است- می‌تواند سبب معلق ماندن پارلمان این کشور شود.

این سیاست‌مدار در اظهاراتش در نشریه "ساندی میرر"، عنوان کرده که بوریس جانسون، نخست‌وزیر فعلی بریتانیا، در مدیریت بریگزیت آزادی حرکت ندارد. بلر ایده برگزاری انتخابات برای تصمیم‌گیری بر سر بریگزیت را "دیوانگی" خوانده است.

او در همین مورد نوشت: "ما در یک رفراندوم بود که تصمیم بریگزیت (خروج از اتحادیه اروپا) را گرفتیم، اگر قرار است تجدید نظر کنیم، از همان طریق باید کاری کرد".

بلر می‌گوید: "انتخابات در مورد گستره‌ای از امور مختلف است و جهت انتخاب یک دولت انجام می‌گیرد. آن‌ را با مسئله بسیار خاص بریگزیت اشتباه نگیرید، زیرا اگر به یک پارلمان معلق دیگر بر بخوریم، چیزی حل نمی‌شود".

این سیاستمدار خاطرنشان کرد، بریتانیا برای حدود نیم قرن با کشورهای عضو اتحادیه اروپا مراودات تجاری داشته است؛ او این اتحادیه را "بزرگترین بازار تجاری و هم‌پیمان سیاسی در جهان که در دسترس است" توصیف می‌کند.

به گفته او، حزب کارگر در همکاری با دیگر احزاب و نمایندگان -از جمله محافظه‌کاران شورشی- کنترل آنچه که اتفاق خواهد افتاد را در دست دارند و نباید در موضوع بریگزیت تسلیم شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.