مسابقه‌های کشتی فرنگی قهرمانی سال ۲۰۱۹ جهان و کسب سهمیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو طی روزهای ۲۳ تا ۲۶ شهریور در شهر «نورسلطان» قزاقستان برگزار می‌شود.

در وزن ۶۰ کیلوگرم «علیرضا نجاتی» دارنده مدال برنز جوانان و نوجوانان جهان در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر «سیدالله تاژایف» از ترکمنستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد مقابل «هایتم محمود» از مصر با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی رسید و در دور بعد با نتیجه ۷ بر صفر از سد «کیم سئونگ هاک» از کره جنوبی گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

وی در این دیدار به مقابل «ایوو آنگلوف» دارنده مدال طلای جهان از بلغارستان با نتیجه ۳ بر یک به برتری دست یافت و ضمن کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

نجاتی، عصر امروز برای راهیابی به فینال باید با «کنچیرو فومیتا» از ژاپن مبارزه کند.

در وزن ۷۷ کیلوگرم «محمدعلی گرایی» دارنده مدال برنز جهان و طلای بازی‌های آسیایی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر و در کمتر از ۲ دقیقه «کیم هیون وو» قهرمان المپیک و جهان از کره جنوبی را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد در مصاف با «الوین مورسالیف» دارنده مدال برنز جهان از جمهوری آذربایجان با نتیجه ۷ بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

وی در این مرحله برابر  «آلکس کاسیدیس» از سوئد ۹ بر یک مغلوب شد و از صعود به نیمه‌نهایی بازماند. گرایی باید منتظر باشد تا در صورت راهیابی این حریف سوئدی به فینال، فردا (سه‌شنبه) در جدول شانس مجدد برای کسب مدال برنز به مصاف حریفان برود.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم «امیر قاسمی منجزی» در دور نخست با نتیجه ۳ بر یک از سد «استپان داوید» از جمهوری چک گذشت. وی در دور بعد مقابل «سرگئی سیمینوف» قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از روسیه با نتیجه ۶ بر ۴ به پیروزی دست یافت.

این فرنگی‌کار خوزستانی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی «مومینجان عبدالله یف» قهرمان بازی های آسیایی از ازبکستان را با نتیجه ۳ بر یک مغلوب کرد و ضمن کسب سهمیه المپیک به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

وی در این مرحله و برای راهیابی به فینال باید با «اسکار پینو هندز» دارنده مدال برنز جهان از کوبا مبارزه کند.

با توجه به راهیابی به ۲ نماینده کشورمان به نیمه‌نهایی، تیم ملی کشتی این شانس را دارد تا بعد از سال ۲۰۱۵ و بعد از راهیابی «قاسم رضایی» به فینال وزن ۹۸ کیلوگرم رقابت‌های قهرمانی جهان، در این رویداد مهم فینالیست داشته باشد.

تاکنون «سعید عبدولی» در وزن ۸۲ کیلوگرم یک مدال برنز برای تیم ملی کسب کرده است. «میثم دلخانی» در وزن ۶۳ کیلوگرم پنجم شد و «پویا ناصرپور» در وزن ۵۵ کیلوگرم، «حامد تاب» در وزن ۶۷ کیلوگرم، «امین کاویانی نژاد» در وزن ۷۲ کیلوگرم،   «رامین طاهری» در وزن ۸۷ کیلوگرم و «محمدهادی ساروی» در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز از دور رقابت‌ها حذف شده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.