جدایی غیرمنتظره زلاتکو کرانچار از تیم ملی فوتبال امید که با نظر فدراسیون فوتبال انجام شد، به این تیم شوک وارد کرد و پس از چند ماه مسئولان فدراسیون فرهاد مجیدی را به‌عنوان سرمربی انتخاب کردند.

مجیدی تلاش کرد تا تیم امید را در شرایط خوبی قرار دهد و درخواست استفاده از دستیار اسپانیایی را داشت که این موضوع به خاطر دستمزد بالای این مربی رد شد. پس از آن فدراسیون امید نمازی که سابقه دستیاری کارلوس کی‌روش را داشت به تیم امید اضافه کرد و این تیم برای انجام دو بازی دوستانه راهی تاشکند ازبکستان شد.

تیم امید در دو بازی تدارکاتی برابر ازبکستان با دو شکست سنگین مواجه شد تا انتقادها علیه مجیدی سراسری شود و این مربی جوان مورد هجمه منتقدین قرار بگیرد. بسیاری معتقدند تیم امید با مجیدی نمی‌تواند طلسم صعود به المپیک را بشکند و اخراج کرانچار به دلیل آن‌که به‌عنوان تیم دوم گروه، ایران را به مرحله نهایی رساند، اشتباه بود.

برخی از کارشناسان و پیشکسوتان بر این باورند که مجیدی از لحاظ فنی مربی خوبی است اما سپردن مسئولیت هدایت تیم ملی امید به او درست نبود چون توانایی چنین کاری را ندارد. ضمن این‌که مدرک مربیگری او برای نشست در سمت سرمربی مورد تأیید نیست و این احتمال وجود دارد که مجیدی از هدایت تیم امید کنار گذاشته شود و برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق پرسپولیس که از تیم الاهلی عربستان اخراج شده است، سرمربی تیم ملی امید شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.