خبرنگاری درباره سحر خدایاری سوال کرد و پرسید قوه قضاییه چرا با نگاه متفاوت به این افراد برخورد نمی‌کند تا نیاز به زندان و اتفاقات بعدی نداشته باشد؛ چرا وضعیت خاص روانی این افراد بررسی نمی‌شود؟ اسماعیلی گفت:سیاست قضایی و کیفری مدنظر قوه قضاییه اعلام شده است و طبیعی است علاوه بر رکن مادی و قانونی جرم، شخصیت فرد مجرم و سوابق او میتواند باعث تخفیف در مجازات شود. ریاست قوه قضاییه اخیرا دستورالعملی صادر کرده است تحت عنوان تشکیل پرونده شخصیت برای جمعی از عناوین مجرمانه و برخی از مرتکبان. 

وی ادامه داد:در این دستورالعمل برای برخی از متهمان، فارغ از اتهام، باید پرونده شخصیت تشکیل شود که میتواند کمک خوبی برای همکاران قضایی ما باشد. این سیاست مدنظر دستگاه قضایی است. در مورد این پرونده هم میخواهم بار دیگر ضمن تسلیت به خانواده داغدیده این خانم، از اصحاب رسانه و همه کسانی که به این موضوع میپردازند، خواهش کنم وضعیت این خانواده را هم ببینید. 

اسماعیلی افزود:چقدر می‌خواهید روح و اعصاب این خانواده را متاثر و متالم کنید؟ خانواده حرف خودرا بیان کرده است ولی به گونه‌ای به این موضوع پرداخته نشود که برای خانواده موجب آزردگی خاطر شود. در کنار ادعاهای دروغین کسانی که دروغ ساختند، دروغ پرداختند، دروغ گفتند و فضای جامعه را مشوش کردند، سخن به حق والدین داغدار او را هم بشنویم و به گونه ای رفتار کنیم که خانواده بیشتر از این مورد آسیب روحی قرار نگیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.