به گزارش روزنامه فایننشال تایمز انگلیس در گزارشی نوشت: عربستان قبل از حمله‌ای که به تأسیسات نفتی‌اش صورت گرفت می‌دانست که در معرض حملات با پهپادها قرار می‌گیرد و گروه انصارالله یمن اخیراً بسیار اقدام به شلیک این نوع پهپادها در کنار موشک‌های خود به فرودگاه‌های عربستان و نیروگاه‌های تصفیه آب دریا و انبارهای نفت طی ۱۸ ماه اخیر کرده است.

 

یک منبع نظامی به این روزنامه گفت: خطر پهپادها نهادهای عربستانی از جمله شرکت آرامکو و فرودگاه‌ها را وادار کرده تا از آمریکا و اروپا درخواست کمک کنند. پهپادها بهترین سلاح در خاورمیانه هستند و با افزایش تنش‌ها در منطقه، انصارالله حملات خود به عربستان را افزایش داده است. پهپادها هزینه زیادی ندارند و به راحتی به پرواز درمی‌آیند و در نتیجه دستگاه‌های مراقبتی نمی‌توانند آن‌ها را رصد کنند برای همین چالش بزرگی برای عربستان هستند که بزرگترین صادرکننده نفت در جهان و یکی از بزرگترین کشورهای واردکننده سلاح است و چالشی را نیز برای سایر کشورهای منطقه نیز ایجاد می‌کند.

این روزنامه در پایان نوشت: عراق، عربستان و امارات پهپادها را از بازارهای بین المللی مثل چین وارد می‌کنند؛ اما اسرائیل، ایران و ترکیه خود این پهپادها را می‌سازند. سامانه‌های دفاعی ضد پهپاد هزینه زیادی دارند و به برنامه‌هایی برای مشخص کردن موقعیت پهپادها و موشک‌ها جهت منهدم کردن آن‌ها در هوا نیاز دارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.