حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت، با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هرگز خواهان درگیری در منطقه نبوده و نخواهد بود، تصریح کرد: باید بدانیم که ملت یمن آغازگر درگیری‌ها نبودند، بلکه عربستان سعودی، امارات، آمریکایی‌ها، برخی کشورهای اروپایی و رژیم صهیونیستی بودند که در منطقه جنگ را به راه انداخته و یمن را ویران کرده‌اند.

رئیس جمهور افزود: چگونه است که وقتی مردم یمن مورد حمله قرار گرفته و سیل اسلحه و مهمات به منطقه روانه می‌شود، هیچ‌کس نباید سخنی بگوید؟ چطور وقتی رئیس جمهور آمریکا اعتراف می‌کند که عربستان سال گذشته ۴۰۰ میلیارد دلار پول در آمریکا خرج کرده هیچ‌کس نباید حرف بزند، اما وقتی مردم یمن در برابر این همه تجاوز، یک عکس‌العملی نشان داده و نقطه‌ای را زدند، این همه ناراحتی و عصبانیت ایجاد می‌شود. یمنی‌ها، مدرسه، بیمارستان یا بازار را مورد اصابت قرار ندادند، بلکه به یک مرکز صنعتی حمله کردند تا به دشمنان خود هشدار دهند.

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمنان منطقه باید از این هشدار درس گرفته و به دنبال خاموش کردن آتش جنگ در منطقه باشند تا مردم در آزادی و رفاه قرار بگیرند، خطاب به آنان گفت: سیاست شما در منطقه همواره بر مبنای جنگ‌افروزی بوده است و از ۱۹ سال گذشته تاکنون هر جا در منطقه از جمله در عراق، افغانستان، سوریه و منطقه خلیج فارس آمدید ، ناامنی را با خود آورده‌اید.

روحانی ادامه داد: بیایید یک بار هم برای ملت‌های منطقه صلح بیاورید؛ چرا همواره برای ملت‌های منطقه باروت می‌فرستید و به آنان کمک نمی‌کنید و پس از آن به دیگر کشورها اتهام‌زنی می‌کنید و این در حالی است که هیچ‌کس این اتهام را باور نمی‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.