تیم ملی والیبال ایران در دومین و آخرین بازی از خود از مرحله دوم مسابقات قهرمانی آسیا (گروه برنده‌ها) که در تهران در حال برگزاری است به مصاف هند رفت و با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی رسید. 

ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی ایران برای این دیدار از ترکیب جواد کریمی، پوریا یلی، سید محمد موسوی،‌ علی شفیعی، فرهاد قائمی، امیرحسین اسفندیار و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) استفاده کرد. 

کریمی و قائمی که معمولاً بازی‌های زیادی به آنها نمی‌رسد در کنار اسفندیار که به تازگی به ترکیب تیم ملی اضافه شده به خوبی از عهده وظایف خود در ست اول برآمدند و ایران به جز دقایق اندکی، تیم برتر میدان بود. ایران در ست نخست ۲۵ بر ۱۶ برنده شد. 

بازیکنان ایران در ست دوم، مجموعه‌ای از اشتباهات متعدد را به نمایش گذاشتند ولی اختلاف امتیازات دو تیم در حدی نبود که برای کشورمان، خطری ایجاد کند. وقت‌های استراحت تیم نیز توسط کولاکوویچ به موقع گرفته شد و در نهایت با دفاع روی تور متوالی و دیدنی، نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به سود ایران به دست آمد. 

بازینکنان ایران در ست سوم، کمی بدون تمرکز بازی کردند و کار را تمام شده به حساب آوردند. تیم هند از این فرصت استفاده کرد و تا حدی امتیازات خود را به ایران نزدیک کرد. نتیجه این ست هم ۲۵ بر ۲۱ برای ایران بود. 

بدین ترتیب شاگردان کولاکوویچ با ۲ پیروزی برابر چین و هند راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند.

استقبال چندان زیادی از این دیدار نشد و حدود ۶۰۰ تماشاگر در سالن آزادی حضور داشتند. 

هدایت تیم ملی هند بر عهده دراگان میهایلوویچ، سرمربی اهل صربستان بود. 

حریف فردای ایران با توجه به نتیجه بازی دو تیم چین و استرالیا که به صورت همزمان در سالن فدراسیون والیبال انجام می‌شود، مشخص خواهد شد که به احتمال زیاد، چین تایپه یا ژاپن خواهد بود. 

در دیگر بازی‌های امروز، هنگ کنگ ۳ بر یک کویت را شکست داد و اندونزی ۳ بر ۲ مغلوب تایلند شد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.