«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه)‌ با رقیب انتخاباتی خود یعنی «بنی گانتز» رهبر ائتلاف «آبی و سفید» به‌شکل غیررسمی دیدار کرد.

 

به نوشته وبگاه شبکه «کان» نتانیاهو و گانتز در حاشیه مراسم سومین سال مرگ «شیمون پرز» نخست‌وزیر و رئیس پیشین رژیم صهیونیستی دیدار کرده و با یکدیگر دست دادند.

 

البته برخی رسانه‌ها و خبرنگاران ماجرای این دیدار را اینگونه تعریف می‌کنند که گویا «رووین ریولین» رئیس کنونی این رژیم این دو را مجبور به ملاقات بعد از ماه‌ها و دست دادن کرده و از چهره گانتز نیز نارضایتی پیداست.

دقایقی پیش از این ملاقات غیررسمی بود که نتانیاهو با انتشار یک پیام ویدئویی، ضمن پذیرش شکست در تشکیل ائتلاف راست‌گرا، از گانتز دعوت کرد تا امروز با هم ملاقات جدی برای تشکیل کابینه فراگیر داشته باشند.

کمیته مرکزی انتخابات رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) از پایان شمارش آراء انتخابات بیست‌ودومین دوره پارلمان این رژیم «کنست» خبر داد. در این دوره، که دومین انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی برای انتخاب ۱۲۰ نماینده کنست طی سال جاری بود، شش میلیون و چهارصد هزار نفر از ساکنان واجد شروط رأی دادن در سرزمین‌های اشغالی، روز سه‌شنبه به پای صندوق‌ها رفتند.

بر اساس آخرین نتایج منتشر شده از سوی این کمیته در ساعت ۸:۰۶ صبح به وقت محلی (بعد از پایان شمارش آراء) ائتلاف «آبی و سفید» به رهبری «بنی گانتز» توانست با مجموع ۲۵.۸۱ درصد کل آراء، تعداد ۳۳ کرسی از پارلمان را به خود اختصاص دهد. حزب لیکود به رهبری «بنیامین نتانیاهو» نیز با مجموع ۲۵.۰۹ درصد آراء توانست ۳۲ کرسی را در کنست کسب کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.