رویترز گزارش داد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد پس از انتخاباتی که در اسرائیل به بن بست رسید، شانسی برای وی جهت تشکیل دولت راست‌گرا وجود ندارد.

نتانیاهو از بنی گانتس، رئیس حزب "آبی سفید" و رقیب اصلی‌اش در انتخابات پارلمانی خواست تا برای تشکیل دولت وحدت فراگیر به او بپیوندد. بنیامین نتانیاهو همچنین به احتمال توافق "نخست‌وزیری گردشی" با بنی گانتس اشاره کرده است.  

نتانیاهو  در جریان سخنرانی خود در مقابل جمعی از هوادارانش در حزب لیکود از  کلمه پیروزی استفاده نکرد و در عین حال به شکست هم اقرار نکرد. وی خاطرنشان کرد که به دنبال تشکیل دولت با تمامی جریان‌های صهیونیستی در اراضی اشغالی و مذاکره با احزاب راست‌گرا به منظور تشکیل دولت است.

نتانیاهو همچنین تصریح کرد: تل‌آویو فرصت‌های بزرگی در پیش دارد و با چالش‌های امنیتی بسیاری رو به رو است. وی افزود: طرح صلح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا موسوم به "معامله قرن" که به زودی رونمایی خواهد شد،  "نقطه عطف تاریخی" خواهد بود.

وی گفت: باید "دولتی قوی" برای حمایت از  دولت ملت یهود تشکیل شود و این دولت نمی‌تواند به احزاب عربی مخالف با اسرائیل اعتماد کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.