به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به ناکارآمدی سامانه های دفاع هوایی ساخت آمریکا در عربستان در دفع حمله پهپادی  یمنی ها به آرامکو، واکنش نشان داد.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا سامانه پاتریوت آمریکا در مقابله با حمله به آرامکو ناکارآمد بود به ذکر جمله ای اکتفا کرد.

پمپئو گفت: حتی بهترین سامانه های دفاعی در دنیا گاهی فشل و ناکام می شوند و درست عمل نمی کنند.

این در حالی است که قبلا رویترز در گزارشی آورده بود: میلیاردها دلار از سوی عربستان برای خرید تجهیزات نظامی از کشورهای غربی که گفته می شود برای مقابله با حملات پیشرفته طراحی شده اند هزینه می شود اما این تجهیزات توانایی مقابله با پهپادهای ارزان قیمت و موشک های کروز را ندارند.

در همین رابطه یک کارشناس امنیتی عربستانی که نخواسته نامش فاش شود می گوید: سیستم های دفاع هوایی و تسلیحات آمریکایی که ما میلیاردها دلار برای آنها پول داده ایم تا از تاسیسات نفتی عربستان دفاع کنند کجا بودند؟ اگر آنها توانسته اند با چنین دقتی حملات خود را انجام بدهند این توانایی را نیز دارند که تاسیسات آب شیرین کن و سایر اهداف را نیز هدف قرار بدهند.

عبدالباری عطوان تحلیلگر معروف جهان عرب در این باره اعلام کرد: «این حملات یمنی ها، شکنندگی سامانه‌های دفاع هوایی سعودی را در محافظت از این تأسیسات مهم نفتی در این کشور برملا کرد همان‌گونه همچنین «طفره رفتن» ایالات متحده در دفاع از همپیمانانش را فاش کرد به‌رغم این‌که از آنها میلیاردها دلار به‌عنوان بهای این دفاع باج می‌گیرد».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.