«بنی گانتز» رهبر ائتلاف آبی‌وسفید در انتخابات سراسری فلسطین اشغالی امروز (پنجشنبه) اعلام کرد فقط به شرطی در ائتلاف کابینه فراگیر را می‌پذیرد که خودش نخست‌وزیر شود.

در بیانیه مشترک گانتز با «یائیر لاپید» رهبر حزب «یش عتید» (یکی از اعضای مهم ائتلاف آبی‌وسفید) تاکید شده لیکود باید گانتز را به عنوان نخست‌وزیر بعدی بپذیرد تا دولت وحدت [فراگیر] تشکیل شود زیرا به دولتی بدون محکومیت برای [نخست‌وزیر] نیاز است.

گانتز در این باره توضیح داد: «من تمایل دارم یک دولت متحد گسترده و لیبرال تحت رهبری خودم تشکیل دهم. برای تشکیل دولت واحد، نباید پیشنهادهای چرخشی و جناح‌های سیاسی داشت بلکه صداقت، مسئولیت و جدیّت نیاز است».

نتانیاهو نیز از این تصمیم گانتز در رد پیشنهاد خود ابراز تاسف کرد.

نتانیاهو صبح امروز با انتشار یک پیام ویدئویی، ضمن پذیرش شکست در تشکیل ائتلاف راست‌گرا، از گانتز دعوت کرد تا امروز با هم ملاقات جدی برای تشکیل کابینه فراگیر داشته باشند.

گانتز اما این پیشنهاد نتانیاهو برای نخست‌وزیری چرخشی و ائتلاف برای کابینه فراگیر را رد کرد.

کمیته مرکزی انتخابات رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) از پایان شمارش آراء انتخابات بیست‌ودومین دوره پارلمان این رژیم «کنست» خبر داد. در این دوره، که دومین انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی برای انتخاب ۱۲۰ نماینده کنست طی سال جاری بود، شش میلیون و چهارصد هزار نفر از ساکنان واجد شروط رأی دادن در سرزمین‌های اشغالی، روز سه‌شنبه به پای صندوق‌ها رفتند.

بر اساس آخرین نتایج منتشر شده از سوی این کمیته در ساعت ۸:۰۶ صبح به وقت محلی (بعد از پایان شمارش آراء) ائتلاف «آبی و سفید» به رهبری «بنی گانتز» توانست با مجموع ۲۵.۸۱ درصد کل آراء، تعداد ۳۳ کرسی از پارلمان را به خود اختصاص دهد. حزب لیکود به رهبری «بنیامین نتانیاهو» نیز با مجموع ۲۵.۰۹ درصد آراء توانست ۳۲ کرسی را در کنست کسب کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.