امیر غفور، پشت خط زن تیم‌ ملی والیبال ایران پس از برد سه بر صفر مقابل چین‌تایپه در یک‌چهارم نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۱۹، در نشست خبری بعد از بازی گفت: خدا را شکر، بازی را بردیم و توقع نداشتیم بازی امروز تا این حد سخت شود. برنامه این بود که اول بازیکنان اصلی و سپس بازیکنانی که ‌کمتر بازی‌ کرده‌اند، به میدان بروند اما بازی آن‌طور که‌ می‌خواستیم پیش نرفت و با همه ‌توان بازی‌کردیم.

او افزود: البته مهم بود این مرحله را رد کنیم که این اتفاق افتاد و الان امیدوارم شرایط خوب باشد تا فردا و پس‌فردا هم عملکرد خوبی داشته باشیم.

غفور در پاسخ به این سوال که آیا خسته است، اظهار کرد: خیر، خسته نیستم و آماده در تیم حضور دارم (با خنده).

ستاره تیم ملی والیبال ایران درباره بازی فردا مقابل کره‌جنوبی گفت: فردا با تیم‌ خوب‌ کره بازی داریم اما ایران واقعا فراتر از آسیا است و همه توقع دارند همه بازی‌ها را سه هیچ ببریم. شاید این اتفاق در این مسابقات نیفتد اما واقعا سخت است برابر برخی تیم‌ها سه هیچ برنده شویم. با این حال همه تلاش خود را می‌کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم.

او با اشاره به این که بازیکنان از جان و دل مایه می‌گذارند، توضیح داد: بعضاً سخت است انگیزه‌ای را که برابر تیم‌های بزرگی چون برزیل و ایتالیا داریم، در این‌ مسابقات نیز حفظ کنیم. انگیزه کم و زیاد می‌شود اما مهم آن است که نتیجه‌ مد نظر را کسب کنیم. ایران همان تیمی است که می‌تواند ایتالیا و برزیل را شکست دهد و الآن نیز با قدرت بازی می‌کنیم.

غفور در پاسخ به این سوال که با توجه به باخت برابر استرالیا می‌توان به قهرمانی ایران در این مسابقات و صعود به المپیک امیدوار بود، توضیح داد: کولاکوویچ در صحبت‌های گذشته خود به‌ نکته خوبی اشاره کرد. خوب شد ما به استرالیا باختیم. باخت در جای مناسب باعث شد ما به‌خودمان بیاییم و الان دیگر مطمئنم این اشتباه را تکرار نمی‌کنیم. باید برابر همه رقبا با قدرت بازی کرد. المپیک بهترین اتفاق است و سعی می‌کنیم با بالاترین انگیزه به المپیک برسیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.