بر اساس تحقیقات دفتر بازرسی پلیس و خدمات آتش‌نشانی انگلیس، پلیس این کشور طی سه سال گذشته اطلاعات دقیقی را درباره جرائم آزار جنسی جمع آوری نکرده و به احتمال زیاد آمار قابل توجهی از مجرمان مجازات نشده‌اند.    

به گزارش گاردین، شکایت بیشتر افراد معتاد، قاچاقچی و یا آنهایی که مشکلات روانی داشتند ثبت نشده و یا مورد رسیدگی قرار نگرفته است.

این نشریه انگلیسی در ادامه آورده است، گزارش ۳۴ پاسگاه پلیس در بازه زمانی اوت ۲۰۱۶ تا جولای ۲۰۱۹ نشان می دهد که از ۴ هزار و ۹۰۰ پرونده بررسی شده، تنها سه مورد دقیق و مابقی به صورت ناقص گزارش شده است.

با توجه به تعداد بالای جرائم آزار جنسی در انگلیس، نمی‌توان هر پرونده را بطور جداگانه بررسی کرد اما گاردین اینطور نتیجه گرفت که از ۱۵۰ هزار مورد گزارش شده، دست کم ۱۰ هزار پرونده بصورت ناقص ثبت شده و یا رسیدگی نشده است.

یک سخنگوی شورای ملی رئیسان پلیس مدعی شد که قربانیان بایستی جرائم آزار جنسی را پلیس گزارش کرده و مطمئن باشند که به پرونده آنها رسیدگی می شود. با این حال دفتر بازرسی پلیس و خدمات آتش‌نشانی انگلیس، شرط اعتماد مردم را بهبود کیفیت گزارش نویسی و پیگیری پرونده از سوی پلیس عنوان کرد.

گاردین گزارش داد که آمار آزار جنسی از سال ۱۴-۲۰۱۳ میلادی تاکنون دوبرابر شده، اما شواهد نشان می دهد که پلیس پرونده های کمتری را برای رسیدگی به دادستانی ارجاع می دهد.

در همین رابطه دفتر بازرسی پلیس و خدمات آتش‌نشانی انگلیس سال گذشته فاش کرد که پلیس این کشور آنچه پرونده جرائم کوچک ارزیابی می کند ثبت و رسیدگی نمی کند.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که آمار جرم و جنایت، چاقوکشی، قتل و دزدی در انگلیس طی سه سال گذشته به‌شدت افزایش داشته و نگرانی‌های جدی را در حوزه امنیت داخلی این کشور به دنبال داشته است.

هرچند دولت لندن ادعا می‌کند که تمهیدات ویژه‌ای را در جهت بهبود وضعیت امنیت داخلی این کشور صورت داده اما آمارهای رسمی نشان می دهد که تغییرات یادشده تاثیری بر جلوگیری از روند افزایشی جرم و جنایت در این کشور نداشته است.

چنانچه نشریه ساندی تایمز سال گذشته گزارش داد که آمار قتل و آدم کشی در پایتخت انگلیس برای اولین بار در تاریخ معاصر در مقایسه با نیویورک آمریکا پیشی گرفته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.