حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی امروز در خطبه‌های نمازجمعه بندر دیر درباره حذف شهرستان دیر از شمول مسؤولیت‌های اجتماعی وزارت نفت، اظهار داشت: جمعه گذشته اشاره کردم به وعده‌هایی که آقایان در سال ۹۲ داده بودند و جلسات و کارگروه‌هایی که تشکیل شد و حتی از ایجاد شهرک مسکونی در کنار دیر بحث شد  و گفتند که نمی‌خواهیم دیگر فنس بکشیم تا امکاناتی که ایجاد می‌کنیم ، مردم دیر هم از آنها بهره‌مند شوند.

امام جمعه بندر دیر با بیان اینکه این همه حرف‌ها بر باد هوا رفت و الان همه چیز را از ریشه انکار می‌کنند، افزود: گویا جوابی که به فرماندار  دیر داده‌اند این است که ما شاخص‌هایی را تعریف کرده‌ایم که در دیر موجود نیست.  این شاخص‌ها را شما تعریف کردید در قرآن که نیامده و وحی منزل هم که نیست. این شاخص‌ها را جور دیگری تعریف کنید.

وی با اعلام اینکه دریای دیر آلوده است و مردم ما برای صید باید مسافت طولانی را طی کنند تا از آب‌های آلوده عبور کنند، ادامه داد: مردم ما از نظر مسکن تحت تاثیر حضور شرکت‌ها و تاسیسات نفتی شما هستند. الان اجاره خانه در دیر بخاطر حضور نفتی‌ها در شهرستان، برای مردم عادی امکان‌پذیر نیست.

حسینی  با بیان اینکه در بخش ارزاق و ماهی و میگو، مردمی که کنار ساحل هستند نمی‌توانند یک کیلو میگو خریداری کنند بخاطر اینکه شما نفتی‌ها  اینجا می‌آیید هر مقدار میگو با هر قیمتی خریداری می‌کنید، تأکید کرد: این آثار تورمی  که در بخش  مسکن و مواد غذایی مردم هست را چرا جوابگو نیستید.

وی عنوان کرد: سال‌هاست که زمین‌های مردم در جاده ساحلی و بخش ساحلی متوقف شده و بلاتکلیف است و مردم نمی‌توانند کاری بکنند بخاطر بحث پارس شمالی و این پتروشیمی‌هایی هم که در کنار دیر ایجاد شده است، اگر شما به آنها امکانات و خوراک و گاز ندهید ایجاد نمی‌شوند بعد می‌گویید چون در دیر تاسیسات نداریم این خدمات شامل دیر نمی‌شود.

امام جمعه دیر گفت: من جمعه گذشته عرض کردم، بنا نبود که این‌گونه حرف بزنیم ولی ظاهرا آقایان راه دیگری می‌روند و ما هم مجبوریم که پله پله جلوتر برویم، حالا امروز به این اندازه بسنده می‌کنم. امیدوارم که آقایان این شرایط و وضعیتی که از ناحیه نفتی‌ها برما تحمیل شده دریابند و پاسخگوی مردم باشند.

وی با تأکید بر اینکه مسؤولین باید با مردم صادق باشند و به مردم دروغ نگویند و بی‌عملی و خلف وعده زشت است، خاطرنشان کرد: حرف امروز و دیروز کجاست؟ فاصله آن وعده‌ها و حرفی که امروز آقایان می‌زنند خیلی زیاد است.

حسینی هفته دفاع مقدس را نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی دانست و ابراز کرد: تکریم و برگزاری یادواره‌ها کار ارزشمندی است اما تجلیل واقعی در پاسداری از آرمان‌های والای شهیدان است.

وی خطاب به کسانی که از دشمن می‌ترسند، بیان کرد: از رهگذر دفاع مقدس به ترسوها می‌گوییم  نترسید و مردم را هم نترسانید چرا که ما در جنگ هشت‌ساله که امکاناتی نداشتیم آن‌گونه ایستادگی کردیم و الان که جبهه مقاومت پوزه دشمن را به خاک مالیده  و ایران در اوج اقتدار است، چرا شماها می‌ترسید.

خطیب جمعه دیر با تأکید بر زنده نگه‌داشتن ارزش‌های دفاع مقدس ، گفت: امروز هم اگر مسؤولان و در همه جا از بازار گرفته تا مراکز آموزشی و فرهنگی  روحیه ایثار، فداکاری و بسیجی وجود داشته باشد می‌توانیم مشکلات را از سر راه برداریم.

وی خواستار انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل امروز و تقویت عوامل پیروزی دفاع مقدس در جامعه شد و اضافه کرد: تبیین ارزش‌ها و دستاوردهای دفاع مقدس و ثبت و ضبط خاطرات پدران و مادران و رزمندگان و جانبازان ضروریست.

حسینی با تقدیر از اقدام  آموزش و پرورش شهرستان دیر در نامگذاری ۵۰۰ کلاس درس، نمازخانه و کتابخانه به نام شهدا، اظهار کرد: امسال باید دانش‌آموزان در فضایی بهتر و با برنامه‌های بهتری سال تحصیلی را شروع کنند و با همکاری مسؤولان و خانواده‌ها و همت والای معلمان شاهد عملیاتی شدن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش باشیم و جوانانی مؤمن و شجاع و انقلابی تربیت شوند و مطالبات رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب عملیاتی شود.

وی با اشاره به اینکه علاج مشکلات کشور در داخل و بدست مردم است و نباید به بیگانه امید بست، افزود: هدف آمریکایی‌ها از مذاکره تحمیل  خواسته‌های گستاخانه خودشان است  درحالی که جمهوری اسلامی جمهوری عزت است و زیربار زیاده‌خواهی‌ها نخواهد رفت.

امام جمعه دیر عنوان کرد: اگر آمریکا توبه کند و تحریم‌ها را برداشت و به برجام بازگشت، آن وقت در رابطه با اجرایی شدن برجام مذاکره می‌شود  و در غیر این صورت هیچ مذاکره‌ای در هیچ سطحی بین مسؤولان ایران و آمریکایی‌ها انجام می‌شود.

وی گفت: ضربه مهلک یمنی‌ها به عربستان نه تنها آنها بلکه اربابشان را نیز گیج و منگ کرده است و آمریکایی که تا دیروز اقتدار نظامی ایران را باور نداشت امروز باید از قدرت نظامی هم‌پیمانان ایران بترسد و این دست قدرت الهی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.