به نوشته نشریه استاندارد، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس روز یک‌شنبه به منظور شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل وارد نیویورک می‌شود.

وی در جریان این سفر با رهبران جهان، ازجمله دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دیدار خواهد کرد که انتظار می‌رود درباره موضوعات مختلف شامل برگزیت، تغییرات اقلیمی، افغانستان و ایران رایزنی کند.

بنا بر اعلام استاندارد، جانسون همچنین در قالب تروئیکای اروپایی دیداری با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه خواهد داشت و طی این دیدار درباره حملات اخیر به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان گفت‌وگو می‌کند.

شنبه گذشته تاسیسات نفتی عربستان هدف حمله پهپادی و موشکی از سوی یمن قرار گرفت که نیروهای انصارلله مسئولیت آن را بر عهده گرفتند اما مقامات آمریکایی و سعودی ایران را به دست داشتن در آن متهم می‌کنند. این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران به‌طور جدی این اتهامات را رد کرده است.

 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ضمن رد ادعاهای آمریکایی‌ها و مقامات سعودی مبنی بر دخالت ایران در حملات اخیر به تأسیسات نفتی آرامکو تاکید کرد که سعودی‌ها خودشان هم اتهامات علیه ایران را باور ندارند.

ظریف که به نیویورک سفر کرده است، پیشتر ادعاهای آمریکایی‌ها علیه کشورمان را ناشی از شکست واشنگتن در فشار حداکثری بر ایران دانسته و گفته بود که طرح  اتهامات بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی به فاجعه یمن پایان نمی‌دهد.

وی بامداد امروز شنبه هم در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: با توجه به اینکه رژیم سعودی، ایران را بابت حمله به تأسیسات نفتی خودش مقصر می‌داند - که اتهامی بی‌اساس است - جالب است که آنها امروز با نقض آتش‌بس مورد حمایت سازمان ملل، برای تلافی به «حدیده» یمن حمله کردند. واضح است که حتی خود سعودی‌ها هم دروغ دخالت ایران را باور ندارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.