اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران با انتقاد از گرانفروشی کارخانجات رب گوجه فرنگی اظهار کرد: سال گذشته کارخانه‌های رب سازی، فروشندگان میوه و تره بار را متهم اصلی گرانی رب گوجه فرنگی اعلام کردند، در حالیکه امسال علی رغم افت قیمت گوجه حاضر به کاهش رب گوجه نشدند.

وی با اشاره به اینکه فروش یک بسته رب گوجه فرنگی ۸۰۰ گرمی به قیمت ۲۲ هزار تومان گران فروشی است، افزود: هم اکنون قیمت هر کیلو گوجه فرنگی ربی در میدان ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومان است و از آن جا که کارخانه‌های رب سازی با نرخ ۵۰۰ تومان هر کیلو رب گوجه را تهیه می‌کنند، از این رو فروش یک بسته رب گوجه فرنگی با نرخ ۲۲ هزار تومان نشان از سودجویی کارخانه‌های تولیدی است.

کارگر ادامه داد: با توجه به آنکه هر ۵ تا ۶ کیلو گوجه یک کیلو رب گوجه می‌دهد، از این رو با احتساب سایر هزینه‌ها قیمت یک بسته رب ۸۰۰ گرمی گوجه بسیار کمتر از ۲۲ هزار تومان خواهد بود.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به اینکه قیمت گوجه فرنگی برای کشاورزان مقرون به صرفه نیست، بیان کرد: با توجه به فراوانی عرضه گوجه فرنگی و افت چشمگیر قیمت این محصول در بازار باید کارخانجات رب سازی نرخ محصول تولیدی خود را کاهش دهند که متاسفانه این کار را نکردند.

وی افزود: تقاضای ما از مردم این است که خودشان گوجه فرنگی بخرند و رب مورد نیازشان را تامین کننند تا مانع اینگونه سو استفاده ها شوند.

کارگر در پایان با بیان اینکه گوجه فرنگی در زمان تبدیل به رب گوجه ضایعات چندانی ندارد، تصریح کرد: اگرچه فروشگاه‌های زنجیره‌ای هر قوطی رب گوجه را با تخفیفات ۱۰ تا ۱۵ درصدی عرضه کنند، اما مغازه‌ها طبق قیمت درج شده بر روی کالا به فروش می‌رسانند که با توجه به نرخ‌های کاذب محصول از کارخانه رب سازی تقاضا داریم مساعدت لازم را با مردم داشته باشند و اقدام به کاهش قیمت محصول در بازار کنند تا اجحافی در حق مصرف کننده صورت نگیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.