«محمدجواد ظریف» عصر امروز شنبه با انتشار تصویری از سخنان اخیر «رکس تیلرسون» وزیر خارجه سابق آمریکا در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: «اکنون، حتی وزیر امور خارجه سابق رئیس‌جمهور ترامپ هم آنچه را که ما از مدت‌ها پیش مورد اشاره قرار دادیم، تائید می‌کند: تیم بی، دونالد ترامپ را هدف آسانی تلقی می‌کند که می‌توان به او دروغ گفت و به سوی جنگ سوق داد.»

وی ادامه داد:« آنها ارتش ایالات متحده را مزدوران خود می‌بینند. علی‌رغم اخراج یکی از اعضای تیم بی، برخی همچنان تلاش می‌کنند.»

ظریف: وزیر خارجه سابق ترامپ هم حرف ما را تایید می‌کند

«رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه سابق آمریکا در کنفرانسی در دانشگاه هاروارد گفت که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با دادن اطلاعات غلط به دونالد ترامپ او را فریب داده است.

وی نتانیاهو را سیاستمداری «فوق‌العاده خبره» توصیف کرد که «تا حدودی ماکیاولیست» است و با سران سیاسی کشورهای دیگر که در آینده به آنها نیاز خواهد داشت، رابطه‌ای خوب برقرار می‌کند.

وزیر خارجه پیشین آمریکا در عین حال تاکید کرد که با وجود نزدیکی واشنگتن به رژیم صهیونیستی، «در برخورد با بی‌بی (نتانیاهو) خوب است که همیشه تردید را در گفت‌وگو با وی مد نظر داشته باشید.»

تیلرسون علت این امر را اینگونه توضیح داد که نتانیاهو ممکن است «اطلاعات نادرست» بدهد تا ایالات متحده را به آنچه خوب می‌خواهد، ترغیب کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.