به گزارش وبگاه "عربی۲۱"، درحالی که اغلب رسانه ها و روزنامه های عربی و جهان تظاهرات مردم مصر علیه رئیس جمهوری این کشور که از روز گذشته اغاز شده را پوشش دادند، روزنامه های سعودی و اماراتی در برابر آن سکوت اختیار کرده و مطلبی درباره آن منتشر نکردند.

روزنامه های مهم امارات از جمله الاتحاد ، الامارات الیوم و البیان و روزنامه های سعودی عکاظ، الوطن، المدینه و الریاض از جمله روزنامه هایی هستند که هیچ خبری درباره تظاهرات مردم مصر منتشر نکردند.

عدم پرداختن به تظاهرات مردم بیانگر موضع رسمی ریاض و ابوظبی در حمایت  از السیسی است که طی کودتایی در سال ۲۰۱۳ با حمایت عربستان و امارات به روی کار آمد.

شهرهای مختلف مصر مردم از روز جمعه شاهد اعتراضات مردمی علیه رئیس جمهوری این کشور است.

به دنبال پایان مسابقه فوتبال میان تیم های الاهلی و الزمالک، اهالی قاهره، جیزه، اسکندریه، سوئیس و دقهلیه علیه السیسی به خیابان آمدند.

بنابر اعلام رسانه ها، معترضان خواستار سرنگونی نظام السیسی شدند و هشتگ "میدان التحریر" با بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار بار توئیت شدن در صدر توئیت های امروز مصر قرار گرفت.

روز جمعه مردم مصر به دعوت «محمد علی» بازیگر و تاجر مشهور مصر  در اعتراض به ناعدالتی ها و فساد حاکم در بدنه دولت و ارتش به میدان التحریر آمدند

«دیگر کافی است سیسی» هشتگی که در انتقاد به سیسی رییس جمهوری مصر و از سوی این بازیگر مصری راه اندازی شد، در ۲۴ ساعت گذشته از مرز یک میلیون گذشت و در صدر هشتگ‌ های توییتری مصر قرار گرفت.

این تظاهرات، نخستین حرکت اعتراضی ضد دولتی در میدان التحریر پس از سال ۲۰۱۱ و آغاز بهار عربی در مصر است که به دنبال آن به حکومت سی ساله "حسنی مبارک" رئیس جمهوری پیشین مصر پایان داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.