محسن حاجی میرزایی در مراسم آغاز سال تحصیلی غنچه‌ها و شکوفه‌ها که در دبستان تشیع آموزش و پرورش منطقه ۱۹ برگزار شد با اشاره به اهمیت دوره ابتدایی اظهار کرد: اگر جامعه‌ای به جای توسعه آموزش عالی در سطوح بالا، آموزش ابتدایی را توسعه دهد برای پیشرفت کشور موثرتر است.

 

وی افزود: سرمایه گذاری برای آموزش عالی موثرتر است. این دوره، دوره شکل گیری شخصیت کودکان است و بیشترین یادگیری در دوره ابتدایی اتفاق می افتد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه بچه‌ها شگفتی همه ما را برمی‌انگیزانند و سرعت فراگیری آنها به گونه‌ای است که خانواده‌ها شگفت زده می‌شوند گفت: باید مجال رشد و تربیت به دانش آموزان داده شود و فضای مدرسه بیشترین مشابهت را با فضای خانواده داشته باشد و انس و همدلی حاکم باشد.

وی ادامه داد: هرچقدر به تربیت این نسل توجه شود، سرمایه گذاری موثرتری است.

وزیر آموزش و پرورش به روان پاک و ذهن خالی از آلودگی دانش آموزان اشاره کرد و گفت: آنها به سرعت فرامی‌گیرند و بیش از آنکه از کلام ما بیاموزند از رفتار ما می آموزند. باید روی شاد بودن و مناسب بودن فضای مدرسه تاکید کرد. باید محیط یادگیری سرشار از شوق و شادی باشد و بچه‌ها منتظر شروع کلاس باشند. این امر میسر نخواهد شد مگر در محیطی شاد و سرشار از امید.

وی افزود: دانش آموزان در چنین شرایطی بهتر همراهی می کنند و امیدوارم با تلاش همه همکارانم هیچ فردی در ایران اسلامی نباشد که در سن تحصیل قرار داشته باشد ولی آموزش‌های لازم را نگیرد و از مدرسه بازبماند. تربیت خانه و مدرسه باید هماهنگ باشد هرچقدر این ارتباط بیشتر باشد زمینه‌های بهتری برای رشد فرزندان فراهم می شود.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این مراسم اظهار کرد: فرزندان ما نونهالان و سرمایه‌های آینده کشور هستند و همه ما موظفیم در قبال توسعه، رشد و پرورش استعدادهای آنها کوشا باشیم تا به وظیفه خودمان عمل کنیم.

وی افزود: در تهران ١٠۴ هزار دانش آموز کلاس اولی در ٢٠ هزار کلاس درس سال تحصیلی خود را آغاز می کنند.

وی با بیان اینکه شاهد تحول خوبی در حوزه آموزش ابتدایی بوده ایم تا دوران کودکی را ضمن آموزش به شکل بهتری سپری کنند عنوان کرد: دانش آموزان ما شش ساعت در ۲۴ ساعت در مدرسه اند و تداوم تعلیم و تربیت باید توسط خانواده‌ها صورت بگیرد. ارتباط خوب و تنگاتنگ خانواده‌ها با مدرسه تداوم آموزش را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از خانواده شهیدان ایزدی و زبرجدی تقدیر شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.