وادیم پریستایکو، وزیر خارجه اوکراین بنا به گزارش یکی از رسانه‌های محلی این کشور موسوم به Hromadske گفت: من می‌دانم که موضوع این گفت‌وگو (میان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در ماه ژوئیه) چه بود و من فکر می‌کنم هیچ اعمال فشاری وجود نداشت.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وی در ادامه این اظهاراتش گفت: آنها با یکدیگر صحبت کردند. این گفت‌وگوها متفاوت هستند و رهبران کشورها این حق را دارند تا درباره هر گونه مشکلی که وجود دارد با یکدیگر بحث کنند. این گفت‌وگو طولانی و دوستانه بود و در آن به بسیاری از پرسشها پرداخته شد از جمله پرسشهایی که نیازمند پاسخهایی جدی هستند.

او همچنین گفت، در پشت "گمانه‌زنی‌ها" در خصوص این که اوکراین ترجیح میداده هیلاری کلینتون به جای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا باشد "اطلاعات دروغ" و "نیات شیطانی" هستند.

روزنامه وال استریت ژورنال روز جمعه گزارش کرد، دونالد ترامپ مکررا از ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در یک گفت‌وگوی تلفنی در ماه ژوئیه خواسته بود تا درباره جو بایدن و پسرش هانتر بایدن و اقدامات و فعالیتهایش در ارتباط با این کشور تحقیق کند. بر طبق این گزارش ترامپ همچنین در این گفت‌وگوی تلفنی به زلنسکی گفته بود تا در این تحقیقاتش با رودی جولیانی، وکیل شخصی وی همکاری داشته باشد.

موضوع این گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با ولودیمیر زلنسکی در ماه ژوئیه بعد از آن جنجالی شد که یک عضو جامعه اطلاعاتی آمریکا از ترامپ به خاطر مطرح کردن "گفته‌هایی نگران کننده" در این مکالمه تلفنی شکایت کرد.

رئیس جمهور آمریکا روز جمعه به خبرنگاران گفت، ارتباطات او با رهبران خارجی "همواره مناسب" هستند.

او اظهار کرد: من با رهبران زیادی گفت‌وگو دارم. این گفت‌وگوها همواره مناسب هستند. آنها در عالی‌ترین سطح همواره مناسب هستند. و هر کاری که من انجام می‌دهم در راستای مبارزه به نفع کشورم است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.