لعیا جعفری صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت بازگشایی مدارس برگزار شد، با بیان این‌که امسال ۴۴۳ کلاس درس میزبان دانش‌آموزان در خرم‌دره خواهد بود، اظهار کرد: ۹۰۰ معلم نیز وظیفه تعلیم و تربیت بیش از ۱۴ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی را بر عهده خواهند داشت.

وی با اشاره به این‌که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های آموزش و پرورش خرم‌دره کمبود نیروی انسانی است، اظهار کرد: علی‌رغم همه کمبودها، امسال هیچ کلاسی در آغاز مهر بدون معلم نخواهد بود.

این مسئول با بیان این‌که آموزش و پرورش، توسعه نیروهای انسانی را سرلوحه کار خود قرار داده است، اظهار کرد: این امر نیز از طریق جذب نیروهای کارآمد محقق می‌شود، زیرا نیروی انسانی تاثیر مستقیم در سرنوشت دانش‌آموزان دارد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان خرم‌دره، کمبود فضای آموزشی را از دیگر مشکلات شهرستان با توجه به آمار بالای ورودی‌ها به دوره اول ابتدایی عنوان کرد و افزود: یکی از پروژه‌های مهمی که با بهره‌برداری از آن، بخشی از مشکل کمبود فضای آموزشی شهرستان جبران می‌شود، پروژه فلق - پیروزی است که باید اهتمام لازم برای بهره‌برداری از آن در کم‌ترین زمان ممکن وجود داشته باشد.

این مسئول با بیان این‌که مدرسه ۱۲ کلاسه نصیرآباد که سال گذشته کلنگ‌زنی شده بود، آبان‌ماه امسال افتتاح می‌شود، تصریح کرد: یک مدرسه نیز در روستای سوکهریز از طریق خیرین در حال ساخت است که این مدرسه نیز طبق پیش‌بینی‌ها بهمن‌ماه امسال افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما، اظهار کرد: در آستانه فصل سرما امکانات و تجهیزات گرمایشی همه مدارس شهرستان بررسی و تعمیر و تجهیز شد.

جعفری یادآور شد: هیچ مدرسه‌ای در سطح شهر و روستاهای خرم‌دره از سیستم گرمایشی بخاری‌های نفتی و گازی استفاده نمی‌کند و همه مدارس شهری و روستایی مجهز به پکیج هستند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان خرم‌دره با اشاره به خروجی مطلوب دانش‌آموزان خرم‌دره‌ای در کنکور سراسری، اظهار کرد: امسال بعد از سه سال شاهد خروجی مطلوب دانش‌آموزان و پذیرش دانش‌آموزان خرم‌دره‌ای در رشته‌های بسیار خوب و در دانشگاه‌های معتبر بودیم.

وی با اشاره به این‌که دانش‌آموزان علاقه‌مند به رشته پرستاری سال‌ها بود که در دانشگاه‌های خارج از منطقه تحصیل می‌کردند، ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته، سهمیه دانشکده پرستاری ابهر که اکثرا به شرط استخدام است برای دانش‌آموزان خرم‌دره نیز اخذ شد و دانش‌آموزان امسال توانستند در انتخاب رشته این گزینه را نیز بگنجانند.

جعفری از آموزش و پرورش به عنوان یکی از خطوط مقدم مقابله با جنگ‌نرم یاد کرد و ادامه داد: فرهنگیان وظیفه دارند مانند رزمندگان در مقابل دشمن و کسانی‌که می‌خواهند برای کشور مشکل‌ساز باشند، با تعلیم و تربیت صحیح ایستادگی کنند، زیرا تعلیم و تربیت درست مهم‌ترین راه انسان برای رسیدن به کمال است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان خرم‌دره با تاکید بر این‌که با توجه به وضعیت حساس کشور، وظیفه ما در برهه فعلی جنگیدن در برابر مشکلات است نه ایجاد مشکل جدید، یادآور شد: طی ماه‌های اخیر شایعه در فضای مجازی خرم‌دره مبنی بر اختلاس در آموزش و پرورش پیچیده است که به هیچ عنوان صحت ندارد.

این مسئول با اشاره به این‌که امسال ۴۲ سرویس در سطح شهرستان با این نهاد همکاری دارند، تاکید کرد: امسال ثبت‌نام رانندگان از طریق سامانه سپند صورت گرفت و هزینه سرویس نیز نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان خرم‌دره، با بیان این‌که مرکز اختلالات یادگیری شهرستان یکی از بهترین مراکز موجود در حال حاضر است، ادامه داد: برای نصب و راه‌اندازی آسانسور مدرسه استثنائی شهید کلانتری ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده شده است.

وی با اشاره به تهیه دستگاه سی.ان.سی برای هنرستان شهید رجایی خرم‌دره، ادامه داد: برای تهیه این دستگاه ۳۰۰ میلیون تومان توسط خیرین و حمایت‌های صورت گرفته، هزینه شده است که خرم‌دره اولین و تنها منطقه برخوردار از این دستگاه در میان مناطق دیگر است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.