به گزارش روزنامه "نیک‌کی اشین ریویو" به نقل از مقامات "جی ایکس تی جی" نوشت: آرامکو قرار است از اکتبر به جای نفت سبک، نفت سنگین و مدیوم را به این شرکت تحویل دهد و دلیل تغییر گرید نفتی که به بزرگترین پالایشگاه ژاپن عرضه خواهد کرد را مشخص نکرده است.

مقامات این پالایشگاه ژاپنی تصور می‌کنند آرامکو به مدت زمان بیش‌تری از آنچه انتظار می‌رفت نیاز دارد تا تاسیسات آسیب دیده بر اثر حملات هوایی هفته گذشته را تعمیر کند. این تاسیسات کلیدی برای تولید نفت سبک مورد استفاده در تولید بنزین و سایر فرآورده‌های نفتی ضروری هستند.

حداقل سه ابرنفتکش حامل نفت عربستان به مقصد چین و هند در هفته جاری گریدهای نفتی سنگین به جای نفت سبک داشتند، در حالی که خریداران آسیایی بیش‌تری با تغییر نوع گرید نفت درخواستی در سپتامبر و اکتبر و تاخیر در زمان تحویل مواجه هستند.

حملات هوایی ۱۴ سپتامبر به تاسیسات ابقیق و خریص باعث آتش سوزی گسترده و صدمات شدیدی شد که تولید نفت عربستان سعودی را با متوقف کردن تولید ۵.۷ میلیون بشکه در روز، نصف کرد.

بر اساس گزارش رویترز، امین ناصر، مدیرعامل آرامکو روز شنبه در پیامی به کارمندان این شرکت گفت: آرامکو از حملات قوی‌تر از هر زمانی خارج شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.