براساس معاملات امروز بیش از پنج میلیارد و ۳۳۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۲ هزار و ۸۱۸ میلیارد ریال در ۴۱۲ هزار نوبت داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۲ هزار و ۸۵ واحد افزایش به ۸۷ هزار و ۸۵۲ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۳۹۶ واحد رشد به ۵۸ هزار و ۸۰۸ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز پنج هزار ۹۲۶ واحد افزایش به رقم ۳۴۸ هزار و ۶۰۰ واحد رسید، شاخص بازار اول ۲ هزار و ۸۲۴ واحد و شاخص بازار دوم ۱۰ هزار و ۵۷۳ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۴۲۲ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۲۳۴ واحد، پتروشیمی جم (جم) با ۲۳۲ واحد، گروه مپنا (سهامی عام) (رمپنا) با ۲۲۹ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۱۸۴ واحد و پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۱۴۰ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل فولاد خراسان(فخاس) با ۱۲۹ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۵۲ واحد و بانک تجارت (وتجارت) با ۳۶ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، بانک صادرات ایران، سایپا، ایران خودرو، بانک پارسیان، بانک اقتصاد نوین و پالایش نفت تهران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه شیمیایی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲۳۰میلیون و ۴۶۵ هزار برگه سهم به ارزش یک هزار و ۹۳۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۶۴ واحد رشد داشت و بر روی کانال چهار هزار و ۱۷ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از هشت هزار و ۶۰۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در بین تمامی نمادها، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی مارون (مارون)، پالایش نفت شیراز (شراز)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب) و بیمه کوثر (کوثر) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، شهرسازی و خانه سازی باغمیشه (ثباغ) و کشت و دام قیام اصفهان (زقیام) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.