نودمین دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته چهارم لیگ نوزدهم، از ساعت ۱۶ امروز در ورزشگاه آزادی تهران با قضاوت موعود بنیادی‌فر آغاز شد.

حدود ۵۷ هزار هوادار سرخابی این دیدار را از نزدیک مشاهده می‌کردند.

این بازی با یک دقیقه سکوت به احترام درگذشت عماد صفیایی، کودک هواداری که هفته گذشته در بازی پرسپولیس و صنعت نفت دچار سانحه برق گرفتگی شد و جان خود را از دست داد، آغاز شد.

بازی با اشتباهات دو تیم در ارسال پاس‌های کوتاه آغاز شد و دو تیم در صدد محکم زدن همدیگر بودند. نخستین موقعیت جدی بازی توسط مسعود ریگی ایجاد شد که شوت محکم این بازیکن از فاصله بیش از ۳۰ متر در آغوش علیرضا بیرانوند قرار گرفت.

در دقیقه نهم، استقلال صاحب ضربه ایستگاهی از فاصله حدودا ۴۰ متری شد که ارسال وریا غفوری به سمت دروازه پرسپولیس به بازیکن خاصی نرسید و به راحتی توسط بیرانوند مهار شد. دو دقیقه بعد پرسپولیس صاحب ضربه ایستگاهی شد که توپ ارسالی به محوطه جریمه روی سر جونیور براندائو نشست اما ضربه زده شده، دارای دقت و قدرت لازم نبود و با دخالت بازیکن دیگری به اوت رفت تا فرصت خطرناک گلزنی برای پرسپولیس از دست برود.

در دقیقه ۱۶، مرتضی تبریزی صاحب موقعیت گل خطرناکی شوت اما ضربه او در چارچوب دروازه نبود؛ با این وجود چند ثانیه بعد داور این موقعیت را آفساید اعلام کرد.

علی علیپور در دقیقه ۲۵ با شوتی از پشت محوطه جریمه دروازه حسینی را تهدید کرد اما ضربه او به اندازه چند سانت بالاتر از دیرک افقی دروازه استقلال بود.

در دقیقه ۲۶، داریوش شجاعیان با توپ وارد محوطه جریمه پرسپولیس شد که شجاع خلیل زاده به پشت پای این بازیکن ضربه زد و بنیادی‌فر نقطه پنالتی را به سود استقلال نشان داد و علی کریمی پشت ضربه پنالتی تیمش قرار گرفت اما بیرانوند با تشخیص جهت و مهار توپ، ناجی دروازه تیمش شد تا بازی کماکان بدون گل دنبال شود.

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، وریا غفوری، محمد دانشگر، عارف غلامی، سیاوش یزدانی، هروی میلیچ، علی کریمی، مسعود ریگی، داریوش شجاعیان، آرش رضاوند و مرتضی تبریزی.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، مهدی شیری، شجاع خلیل‌زاده، محمد حسین کنعانی‌زادگان، محمد انصاری، احمد نوراللهی، وحید امیری، سیامک نعمتی، مهدی ترابی، علی علیپور و جونیور براندائو.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.