ستوان ستکفسی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با تقدیر از اصحاب رسانه حضور آنها را شاهدی بر اهمیت نسبت به این اجلاس دانست و اظهار کرد: ما به دنبال ایجاد هماهنگی برای روند معرفی آثاری که قرار است در فهرست میراث جهانی قرار گیرند هستیم.

وی با بیان اینکه برخی از کارهایی که در میراث جهانی انجام می‌شود دیده نمی‌شوند افزود:  شرکای ما در ایران به منظور تحقق اهداف پیش رو، وزارت میراث فرهنگی، کمیسیون ملی یونسکو در ایران و مردم محلی هستند.

رئیس دفتر منطقه‌ای یونسکو با بیان اینکه کار گروهی می‌تواند یک اقدام را به سرانجام برساند اظهار کرد: از نشست قبلی دیگر تمرکز ما بر معرفی آثار تاریخی نیست بلکه به محافظت و مرمت آنها هم توجه می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه کارکرد و موثر بودن سایت‌های جهانی از نظر اقتصاد هم برای ما مهم است افزود: در ایران ۲۴ اثر تاریخی ثبت شده در میراث جهانی داریم و همین موضوع آن را در زمره ۱۰ کشور مطرح جهان قرار داده است.

 ستکفسی با بیان اینکه ۵۷ اثر در فهرست موقت ثبت جهانی قرار دارند و تلاش برای ثبت این اثار ادامه دارد اظهار کرد: گام بعدی ما در فرایند توجه به کارکرد اقتصادی سایت و اثار میراثی است.

وی ادامه داد: کارکرد اقتصادی می تواند به نفع خود سایت و در نهایت مردم محلی در مقیاس کلان تر ملت قرار گیرد.

رئیس دفتر منطقه‌ای یونسکو با بیان اینکه در تلاش هستیم مرکز منطقه‌ای برای گردشگری فرهنگی ایجاد کنیم که دفتر اصلی آن در ایران باشد افزود: می‌خواهیم ایران را به دفتر منطقه‌ای یا کشور پیشرو منطقه‌ای در حوزه مسائل فرهنگی تبدیل کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.