مجتبی سالک رازی با بیان اینکه شهدا آن قدر بزرگ و عزیز هستند که هیچکس توان حذف نام و یاد آنها را ندارد اظهارداشت: با توجه به بررسی صورت گرفته بیشتر تابلوهایی که عنوان شهید از آن حذف شده بود تابلوهایی بودند که به صورت سهوی توسط پیمانکار نصب شده است. 

وی ادامه داد: در همین راستا سازمان بسیج شهرداری تهران با جدیت تمام در این موضوع ورود کرده و نسبت به اصلاح این تابلوها اقدامات لازم را انجام داد.

سالک افزود: به همه حوزه‌ها و پایگاههای تابعه این سازمان ابلاغ شد تا با همکاری نواحی سپاه در حد توان اقدام به چسباندن برچسب عنوان شهید بر روی تابلوهای سر درب معابر و کوچه‌ها کنند.

وی یادآور شد: از حوزه‌ها و پایگاه‌های خود خواسته ایم که با مشاهده کوچک‌ترین مغایرت در خصوص عناوین معابر مزین به نام شهدای والامقام، در کمترین زمان ممکن و در حد توان نسبت به اصلاح تابلوها اقدامات لازم را به عمل آورند.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران از اختصاص اعتبار برای بازسازی تابلوهای تمثال شهدای نصب شده سردر کوچه‌ها توسط شهردار تهران خبر داد و گفت: یکی از دغدغه‌های ما بازسازی تابلوهای فرسوده شده تمثال شهدا بود که با رایزنی‌های انجام شده و به دستور دکتر حناچی با همکاری سازمان زیباسازی نصب تابلوها در هفته دفاع مقدس انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه نباید بگذاریم یاد و نام شهدا فراموش شود خاطرنشان کرد: استقلال امروز ایران و هر دستاورد دیگری هدیه گران بهایی است که شهیدان، همسران و مادران و پدران آن‌ها به ملت ایران ارزانی داشته‌اند و نام و یاد شهدا معرف انقلاب اسلامی ما در جهان است.

نصب تمثال ۲۰۰۰ شهید در هفته دفاع مقدس 

وی در ادامه مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران از نصب ۲ هزار تمثال بازسازی شده شهدا سر در کوچه‌ها خبر داد و گفت: این طرح همزمان در سطح مناطق ۲۲ گانه شهر تهران با حضور شهرداران مناطق و فرماندهان سپاه نواحی به اجرا در می آید.

سالک اعزام نمادین نیروها به جبهه با اتوبوس‌های قدیمی، بازسازی و تعمیر تعدادی از منازل شهدا و جانبازان، نصب شعارهای دفاع مقدس روی ۵ هزار تاکسی شهر تهران، اکران فیلم‌های ارزشی به صورت سیار در بوستان‌ها، برپایی نمایشگاه عکس و پوستر در برخی نقاط شهر تهران، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران با عنوان آبروی کوچه‌ها، دعوت از نویسندگان کتاب با موضوع هشت سال دفاع مقدس در مرکز تبادل کتاب، فضاسازی محیطی و برپایی نمایشگاه دفاع مقدس در سطح حوزه‌های ۲۲ گانه شهر تهران و بازدید بسیجیان شهرداری تهران را از دیگر برنامه‌های شهرداری تهران در هفته دفاع مقدس ذکر کرد.

اجرای طرح "خادم منتظر" در مسیر پیاده روی نجف به کربلا

 رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح "خادم منتظر" همزمان با ایام اربعین حسینی گفت:  طرح "خادم منتظر" به منظور ساماندهی موضوعات خدماتی، نظافت و رفت و روب، امدادی و فرهنگی در مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا توسط شهرداری تهران به اجرا در خواهد آمد.

وی افزود: در این طرح محبان اباعبدالله الحسین (ع) با ثبت‌نام در یکی از عناوین مذکور و به صورت زمان‌بندی شده در اجرای این طرح‌ها و خدمت‌رسانی به زائرین مشارکت خواهند کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.