شرکت ملی نفت عربستان در هفته گذشته هدف حملات پهبادها قرار گرفت و به گفته کارشناسان هدف حمله کاهش ارزش سهام آرامکو بوده است که گویا مهاجم به هدف خود دست یافته است.

پیش بینی می شود عربستان طول ۴ تا ۶ هفته آینده بتواند تولید را به سطوح قبل از حمله برگرداند ولی آنها نخواهند توانست سهام آرامکو را به قیمت قبل از حمله بازگرداند و این شرکت باید از قیمت سهام هایش در بازار سهام بکاهد.

کاهش ارزش سهام یک شرکت تبعات سنگینی برای آن خواهد داشت و نه تنها باعث تضعیف موقعیت آرامکو خواهد شد بلکه در قیمت گذاری نفت نیز بسیار موثر خواهد بود.

عربستان سعودی که برای فرار از رکود اقتصادی و ورشکستگی دل به فروش سهام آرامکو بسته بود حال با کاهش ارزش سهام های این شرکت در بازار سهام مواجه شده است و با توجه به تنش هایی که در خلیج فارس و خاورمیانه ایجاد شده است پیش بینی می شود کاهش ارزش سهام این کشور ادامه داشته باشد.

با افزایش تنش های خاورمیانه شاهد کاهش ارزش سهام این شرکت خواهیم بود و در ادامه شاهد افزایش قیمت نفت نیز خواهیم بود ولی در حال حاضر کاهش ارزش سهام آرامکو برای عربستان سعودی که در لبه تیغ ورشکستگی است بسیار حیاتی می باشد و این اتفاق ممکن است در قیمت نفت این شرکت نیز تاثیر بگذارد و عربستان مجبور شود نفت خود را به قیمت کم تر به مشتریانش بفروشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.