مادورو در گفت و گو با شبکه "روسیا ۲۴" با اشاره به این که "روسیه در سال های اخیر به پشتوانه ما و نقطه اتکای کلیدی ونزوئلا در بسیاری از زمینه ها تبدیل شده است"، افزود: نخستین زمینه، همکاری فنی نظامی است و روابط ما در این چارچوب با هدف حفظ صلح صورت می گیرد و به سطح بسیار خوبی رسیده است.

رئیس جمهوری ونزوئلا افزود: در بخش انرژی، روابط بسیار خوبی میان شرکت های نفت و گاز دو کشور جریان دارد، در زمینه تجارت نیز همکاری تجاری میان دو طرف از رونق خوبی برخوردار است، همچنین در زمینه های فرهنگی و سیاسی و دیپلماتیک نیز همکاری گسترده ای میان مسکو و کاراکاس به چشم می خورد.

مادورو باردیگر تصریح کرد: روسیه در تمامی زمینه ها ونزوئلا را کمک کرده است.

این سخنان درحالی است که اخیرا "دیمیتری پسکوف" سخنگوی کاخ کرملین از سفر قریب الوقوع رئیس جمهوری ونزوئلا به مسکو خبر داد.

"سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه و "دلسی رودریگز" معاون رئیس جمهوری ونزوئلا، اوت  سال جاری میلادی (مرداد/ شهریور) از آمادگی دو کشور برای ادامه فعالیت در پروژه های نظامی و فنی خبر دادند.

گوایدو به عنوان رئیس مجلس ملی ونزوئلا در یک اقدام غیر قانونی، پس از مراسم تحلیف مادورو در ابتدای سال جاری میلادی،  ۲۳ ژانویه (۳ بهمن) خود را رئیس جمهوری دولت موقت ونزوئلا خواند و خواستار حمایت بین المللی از خود و برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

درحالی که آمریکا بلافاصله گوایدو را به عنوان رییس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت و برخی کشورهای آمریکای جنوبی و اروپایی هم در این اقدام از واشنگتن تبعیت کردند، اما روسیه به همراه ایران، ترکیه ، بولیوی و کوبا از جمله کشور هایی بودند که این اقدام گوایدو را کودتا علیه دولت قانونی مادورو اعلام کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.