رئیس جمهور آمریکا که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک حضور دارد، بازهم از  تمایل خود برای میانجیگری بین پاکستان و هند خبر داد.

 به نوشته منابع «توییتری» دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا دوشنبه شب به وقت تهران در این زمینه اظهار داشت، در صورت تمایل پاکستان و هند حاضر است نقش میانجیگرانه را ایفا کند.

رئیس‌جمهور آمریکا چندی قبل بعد از دیدار با «عمران خان» نخست وزیر پاکستان از علاقه خود برای میانجیگری بین هند و پاکستان خبر داده بود اما «راویش کومار» سخنگوی وزارت خارجه هند در توییتی نوشت: «ما اظهارات ترامپ در زمینه آمادگی برای میانجیگری بین هند و پاکستان را ملاحظه کرده‌ایم. اما تاکنون هیچ درخواستی از سوی نخست وزیر هند از رئیس جمهور آمریکا در این زمینه صورت نگرفته است.» 

از سال 1947 و پس از استقلال هند و پاکستان از استعمار انگلیس تاکنون سه جنگ در سال‌های 1947، 1965 و1971  میان دو کشور بر سر مسئله کشمیر رخ داده و بیش از 70 هزار نفر در این درگیری‌ها کشته شدند. تنش بین این دو کشور اتمی بهمن ماه پارسال بعد از حمله یک گروه تروریستی به اتوبوس حامل نظامیان ارتش هند در منطقه مرزی بالا گرفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.