نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی را که از شورای نگهبان اعاده شده بود بررسی کرده و ایرادات آن را برطرف کردند.

تبصره ۱ ماده واحده این طرح به شرح زیر اصلاح شد:

منظور از کارشناسان بیمه کشاورزی کلیه افرادی هستند که دارای حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر در رشته‌های کشاورزی و دامپروری، محیط زیست، منابع طبیعی، حسابداری، مدیریت مالی و بازرگانی، حقوق، علوم بانکی و رایانه و رشته‌های مرتبط با فعالیت‌های بانک کشاورزی و جهاد کشاورزی بوده و دارای شناسه فعال کارگزاری هستند و به عنوان ناظر مقیم، ارزیاب، بیمه‌گر و مدیرعامل مشغول به فعالیت هستند.

تبصره ۴ این طرح به شرح زیر اصلاح شد:

کارشناسان بیمه کشاورزی که دارای مدرک تحصیلی و سابقه کاری بالاتر هستند از اولویت استخدام در بانک کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی برخوردار است. وزارت جهاد کشاورزی مکلف است آیین‌نامه اجرایی مشتمل بر نحوه‌ی به کارگیری و سهمیه هر یک از دستگاه‌های مشمول این قانون را حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون تهیه کند و به تصویب هیات وزیران برساند. همچنین افرادی که به هر دلیلی از مجموعه بیمه کشاورزی منفک شده‌اند، مشمول این قانون نمی‌شوند.

تبصره ۷ ماده واحده این طرح به شرح زیر اصلاح شد:

سازمان تامین اجتماعی موظف است با رعایت قوانین و مقررات ذیربط سوابق گذشته و معوق فعالیت کارشناسان بیمه کشاورزی که مورد تایید صندوق بیمه کشاورزی است را با اخذ کل حق بیمه شامل کارفرما، سهم دولت و سهم بیمه شده از کارشناسان بیمه کشاورزی به صورت نقد و اقساط بپذیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.