حسین کنعانی‌مقدم با اشاره به تجادل این روزهای اخیر میان وحید جلیلی و محمدحسین صفارهرندی اظهار داشت: ورود به مباحث اختلافی آقایان جلیلی و صفار هرندی کار درستنی نیست اما  در اینکه چنین اختلافاتی، وحدت اصولگرایی را خدشه‌دار می‌کند هیچ شکی نیست.

وی افزود:هرچند طرح انتقادات در اردوگاه اصولگرایی باعث اصلاح و بهبود شرایط این جریان سیاسی می‌شود. پس اگر جدلی هم مشاهده می‌شود نشان از این دارد که در جریان اصولگرایی فضا برای همه باز است تا بتوانند نظرات‌شان را بیان کنند.

این چهره اصولگرا در توضیح تفاوت انتقاد با اتهام زدن و خارج شدن از چارچوب ادب گفت: به هر حال رعایت اخلاق به این گروه و آن گروه و این شخص و آن شخص نیست و همه باید در رفتار و گفتارشان اصول را رعایت کنند. به همین دلیل اگر هر کس یا کسانی بخواهند در رویارویی با دیگران اخلاق را کنار بگذارند و به تهمت،‌ افترا و تهدید متوسل شوند، حتماً از جانب بزرگان و چهره‌های شاخص و تاثیرگذار اصولگرایی با برخوردهایی جدی مواجه خواهند شد.

کنعانی‌مقدم همچنین در پاسخ به این سوال که «فکر نمی‌کنید بعد از مرحومان مهدوی‌کنی و عسگراولادی اصولگرایان از فقدان بزرگ‌تری رنج می‌برند» گفت: نه. الحمدالله بزرگانی که در جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین هستند، سعی‌شان بر این است که بحث مرجعیت سیاسی را به گونه‌ای مدیریت کنند تا همه احزاب و گروه‌های سیاسی‌ای که زیر چتر اصولگرایی هستند به اشتراک نظر برسند که ان‌شاءالله همین‌طور هم خواهد شد و اصولگرایان بتوانند با یک لیست در انتخابات شرکت کنند. البته کاری به حرف‌هایی که بعضی‌ها می‌زنند نداریم و حتم داریم همه احزابی که از ماده ۱۰ احزاب جواز دارند با هم ائتلاف خواهند کرد.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که یعنی پایداری‌چی‌ها و طیف لاریجانی به دلیل اینکه مجورفعالیت رسمی سیاسی ندارند جزئی از اصولگرایان به حساب نمی‌آیند؟ گفت: ما با احزاب اصولگرا و جامعه روحانیت مبارز هماهنگیم و در تلاش برای انسجام هستیم، حالا این وسط کسی یا طیف‌هایی که دم از اصولگرایی می‌زنند و رفتار اصولگرایی از خود نشان نمی‌دهند هم کار خودشان را انجام می‌دهند و ما نمی‌توانیم به آنها چیزی تحمیل کنیم.

حسین کنعانی‌مقدم در پایان صحبت‌هایش گفت: طیف اصولگرایی طیفی وسیع است که خب، در جمع ما گروه‌هایی هم هستند که تندروی  و افراطی‌گری را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.