علی اصغر ملکی در خصوص آخرین وضعیت بازار گوشت قرمز در بازار اظهار کرد: از ابتدای هفته جاری بیش از ۵ هزار تومان قیمت گوشت قرمز ارزان شده و قیمت شقه گوسفندی از ۱۰۵ هزار تومان به حدود ۹۸ هزار تومان رسیده است.

وی در ادامه افزود: یکی از دلایل کاهش قیمت گوشت قرمز و دام زنده در بازار این است که پس از ممنوعیت صادارت دام و بسته شدن مرز‌ها روی صادرکنندگان غیر قانونی، عرضه دام در بازار بیشتر شده است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه تقاضا در بازار کاهش پیدا کرده، تصریح کرد: با گذراندن دهه اول محرم و شروع سال جدید تحصیلی از التهابات بازار کاسته شده و نسبت عرضه از تقاضا بیشتر شده است.

ملکی خاطر نشان کرد: کاهش و ثبات نرخ ارز یکی از دلایلی بود که باعث شد بازار‌های جهانی رغبت خود را نسبت به دام ایرانی از دست بدهند و عرضه تمام دام‌ها در داخل کشور موجب شد تا در سال جاری هیچگونه کمبود دام احساس نشود.

وی بیان کرد: استان کرمانشاه یکی از بزرگترین استان‌های پرورش دهنده دام در کشور است، اما با این وجود در سال گذشته تمام دام‌های استان کرمانشاه صادر می‌شدند و حتی یک راس گوسفند هم در داخل استفاده نمی‌شد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به قیمت گوشت قرمز تا پایان سال گفت: در صورتی که دام به هیچ عنوان صادر نشود و شاهد ثبات در نرخ ارز باشیم، امید می‌رود که تا پایان سال هیچ افزایش قیمتی نداشته باشیم.

ملکی اظهار کرد: گوشت‌های تنظیم بازاری همچنان به کشور وارد و در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود که قیمت این نوع گوشت نیز حدود ۵ هزار تومان ارزان شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.