به گزارش النشره، عبدالله دوم پادشاه اردن گفت: ما طی شش ماه گذشته یا قبل از آن درباره افزایش تنش هشدار دادیم و تلاش کردیم که اوضاع را آرام کنیم اما حمله به آرامکو بر دامنه تنشها افزود. 

وی افزود: این هفته در نیویورک بسیار حیاتی است زیرا همگی تلاش می کنیم که از تنش و بروز جنگ جلوگیری کنیم.

عبدالله دوم ضمن ابراز سرسپردگی به سعودی ها، تلاش کرد که روایت ریاض مبنی بر اینکه حمله به آرامکو کار یمنی ها نبوده است را ترویج دهد و مدعی شد: گزارش درباره نوع سلاح به کار رفته گواه این است که در ورای آن کشوری است اما احتمال دارد که آنرا از طریق گروههایی انجام داده باشد.

وی گفت: همه ما می دانیم که متهم کیست اما چرا اوضاع به اینجا رسیده است؟ آیا این امکان برای ما وجود دارد که اوضاع را آرام کنیم؟ به نظر اگر امکان دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با حسن روحانی وجود داشته باشد باید که هدف روشنی داشته باشد. به نظر من دیپلماسی و گفتگو رایزنی با طرف دیگر تنها راه است و گرنه جایگزین دیگر چیست؟ بدون شک خشونت است.

عبدالله دوم ضمن هشدار درباره وقوع هر جنگی در منطقه اعلام کرد: شروع جنگها آسان است اما خروج از آن تقریبا محال است. ما باید بر حذر باشیم هنگامی که آنها را به گوشه ای می رانیم و آنها چیزی برای از دست دادن ندارند این سبب بروز مشکلات جدید خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.