محمد صادقی در فیلم‌هایی همچون «زخمی»، «فرار مرگبار» و... جلوی دوربین رفته و بازی در سریال‌های «دوران سرکشی»، «بهشت‌گمشده»، «سال‌های مشروطه» و... را نیز در کارنامه دارد.

او در سریال «مختارنامه» به کارگردانی داود میرباقری نیز در نقش عبدالله‌بن‌مطیع هنرنمایی کرده است. این سریال تاریخی و جذاب که روایتگر قیام مختار ثقفی به خونخواهی امام‌حسین(ع) است؛ او در گفت‌وگویی درباره ماندگاری نقش‌ها و علاقه‌اش به سریال‌های پلیسی و معمایی صحبت کرده و گفته است که از حضور در نقش‌های تکراری پرهیز می‌کند.

صادقی درباره نقش خود در «مختارنامه» بیان کرد: «اطلاعات زیادی درباره این نقش در کتب تاریخی وجود ندارد و همین موضوع، یکی از چالش‌های ایفای این نقش بود؛ به هر حال او فردی واقعی در تاریخ است که باید نقشش به خوبی درمی‌آمد؛ «مختارنامه» اثر ارزشمندی است؛ داستان آن در مورد برهه و واقعه تاریخی بسیار با اهمیتی می‌گذرد و طبعاً بازیگر علاقه دارد که در این کار ممتاز مشارکت داشته باشد. در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ مجموعه‌های خوبی ساخته می‌شد؛ تولید چنین آثاری حتماً حضور گروهی زبده و ممتاز از هنرمندان را می‌طلبید؛ حضور در این پروژه‌ها آنقدر ارزشمند بود که همین موضوع برای بازیگر جذابیت داشت.»

این بازیگر درباره علت انتخابش برای ایفای نقش عبدالله بن‌مطیع، توضیح داد: «من سه نوبت به «مختارنامه» دعوت شدم؛ اولین بار در شروع کار این اتفاق افتاد؛ در آن زمان همه نقش‌ها موجود بود، اما متأسفانه سر کار دیگری بودم و نتوانستم به این پروژه ملحق شوم. بار دوم وقتی بود که برای نقش عمر سعد با چند بازیگر و از جمله من گفت‌وگو شد که در نهایت مهدی فخیم‌زاده این نقش را با شایستگی ایفا کردند. در نوبت سوم که به کار دعوت شدم نقش‌های زیادی باقی نمانده بود؛ در آن زمان نقش عبدالله بن مطیع به من پیشنهاد شد و چون دلم می‌خواست در این کار فاخر حضور داشته باشم، آن را پذیرفتم؛ این نقش سیاسی است؛ در آن زمان با آقای میرباقری گفت‌وگو کردم تا تعدیلاتی در آن ایجاد و جنبه‌های دراماتیکش برجسته شود.»

 

صادقی درباره علت حذف بخشی‌هایی از بازیگری‌اش در سریال، تاکید کرد: «به طور کلی نقش‌های سیاسی، خیلی جای کار ندارند. عبدالله بن مطیع فردی است که در کسوت سیاستمدار در قصه حضور دارد؛ آقای میرباقری زحمت کشیدند و تعدیلاتی در نقش ایجاد کردند، البته قسمت‌هایی از بازی این نقش حذف شد که به نظرم بخش‌های پرانرژی و خوبی بود. اما به صلاحدید تهیه‌کننده و کارگردان این حذف صورت گرفت، حتماً آن‌ها دلایل موجهی برای این کار داشته‌اند.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.