«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه روز سه‌شنبه در پیامی در توئیتر به تنها دارنده تسلیحات اتمی در منطقه غرب آسیا اشاره کرد.

وی در این پیام توئیتری نوشت: «یادآوری روزانه برای شما که "اسرائیل تنها دارنده تسلیحات اتمی در منطقه ما است- و چگونه دوگانگی آمریکا ۴۰ سال پیش همانند امروز حکمفرما بوده است".»

وزیر امور خارجه ایران در ادامه پیام توئیتری خود به مقاله‌ای در نشریه فارین‌پالیسی اشاره کرد که در آن به آزمایش هسته‌ای رژیم صهیونیستی در ۴۰ سال گذشته اشاره دارد که ماهواره‌های آمریکایی نیز این آزمایش را شناسایی کردند.

رژیم صهیونیستی تاکنون بهره‌مند بودن از تسلیحات اتمی را نه تایید و نه تکذیب کرده اما کارشناسان بین‌المللی تخمین می‌زنند که این رژیم رقمی حدود ۱۰۰ تا ۴۰۰ کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد. چیزی که تا کنون تایید نشده بود این است که رژیم صهیونیستی در زمان جنگ با کشورهای عربی در سال ۱۹۶۷ نیز این تسلیحات را داشته و آماده بود به عنوان آخرین گزینه از آنها استفاده کند.

رژیم صهیونیستی سال‌هاست که از امضای معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای سرباز زده و در نتیجه فعالیت‌های اتمی این رژیم تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.