دو طرف در این دیدار درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و آینده همکاری های تجاری با یکدیگر گفت وگو کردند.

ترامپ در پایان این دیدار درباره رأی امروز دیوان عالی انگلیس مبنی بر غیر قانونی بودن تصمیم دولت جانسون برای تعلیق پارلمان در جمع خبرنگاران گفت:‌ من از نزدیک تحولات را دنبال می کنم و به نظر من جانسون کارش را خوب انجام می ‌دهد.

او تصریح کرد که تنها جانسون می تواند برگزیت را اجرا کند.

وی، خارج نشدن انگلیس از اتحادیه اروپا تا ۳۱ اکتبر را فاجعه بار توصیف کرد و گفت:‌ آنها باید برگزیت را اجرا کنند. من رأی گیری دیگری را متصور نیستم و به نظرم آنها از اتحادیه اروپا خارج خواهند شد.
نخست وزیر انگلیس نیز، مخالفت خود با رأی دادگاه را تکرار کرد و گفت که به حکم صادر شده احترام می گذارد.

او دو هفته پیش در اقدامی جنجال برانگیز تصمیم گرفت تا پارلمان این کشور را برای اجرای برگزیت معلق کند. این تصمیم در حالی اجرا شد که انگلیس کمتر از دو ماه دیگر مهلت دارد تا درباره چگونگی خروج از اتحادیه اروپا به توافق رسیده یا بدون توافق این اتحادیه را ترک کند.

نمایندگان مجلس عوام انگلیس تاکنون سه بار طرح دولت را درباره نحوه اجرای برگزیت رد کردند و «بوریس جانسون» امیدوار بود بتواند با تعلیق پارلمان، برگزیت را بدون مزاحمت نمایندگان به سرانجام برساند. با این حال، دیوان عالی انگلیس امروز با صدور حکمی تاریخی، تصمیم دولت را در این باره غیرقانونی اعلام کرد.

در همین ارتباط، رئیس مجلس عوام انگلیس امروز اعلام کرد که پارلمان فردا (چهارشنبه) تشکیل و نمایندگان به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

گزارش ها حاکی است؛ نخست وزیر انگلیس نیز قصد دارد امشب پس از سخنرانی در اجلاس سازمان ملل، نیویورک را به مقصد لندن ترک و فردا در جلسه علنی پارلمان شرکت کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.