شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر شامگاه سه‌شنبه در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت که «اهمیت راهبردی منطقه خلیج فارس باعث می‌شود که ثبات و امنیت آن یک نیاز منطقه‌ای و بین‌المللی باشد».

شیخ تمیم با اشاره به تشدید تنش‌های منطقه گفت که «مواضع ثابت ما این است که منطقه از طریق حل اختلافات بر اساس مصالح مشترک و احترام به حاکمیت، به دور از هرگونه خطر و درگیری باشد».   

امیر قطر در ادامه به بحران شورای همکاری خلیج فارس اشاره کرد و گفت که «برای حل بحران قطر باید گفت‌وگوی بدون قید و شرط صورت بگیرد و محاصره ظالمانه لغو شود».

وی اعلام کرد که «شورای همکاری خلیج فارس(بعد از قطر) دومین قربانی محاصره غیر قانونی و ظالمانه (چهار کشور عربی مصر، عربستان، ‌بحرین و امارات) است».

امیر قطر افزود: «قوانین بین‌المللی تا چه زمانی می‌خواهد در برابر مسایل منطقه به خصوص فلسطین و حقوق ملت آن ناتوان عمل کند».

وی تاکید کرد که «ادامه اشغالگری‌ها در اراضی فلسطینی و عربی و محاصره غزه، باعث می‌شود که قوانین بین‌المللی به صورت علنی به چالش کشیده شود».

امیر قطر ضمن انتقاد از دخالت خارجی در لیبی گفت که حمله به طرابلس باعث شد که تلاش‌های سازمان ملل، نتیجه‌ای در پی نداشته باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.