به گزارش دفتر نخست وزیری انگلیس، در این دیدار دو طرف همچنین درباره مسائل سیاست خارجه از جمله تحولات یمن، لیبی و سوریه تبادل نظر کردند.

جانسون همچنین با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ملاقات و دو طرف درباره موضوعات مورد علاقه از جمله مساله خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و آینده همکاری های تجاری این کشور با آمریکا گفت وگو کردند.

درباره ایران رهبران دو کشور بر لزوم کاهش تنش ها و آنچه عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای خواندند تاکید کردند.

نخست وزیر انگلیس دیروز در اظهارنظری که انتقاد مقام های کشورمان را در پی داشت،  ایران را به دخالت در حمله به تاسیسات نفتی عربستان متهم کرد و گفت: به نظر ما احتمال زیادی وجود دارد که ایران مسؤول حمله این حمله بوده است.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با رد سخنان جانسون اظهار داشت: دولت انگلیس به جای تلاش بی ثمر علیه جمهوری اسلامی ایران، نسبت به توقف فروش سلاح‌های مرگبار به عربستان که خواسته بسیاری از مردم جهان است اقدام کرده و خود را از اتهام ارتکاب جنایت جنگی علیه مردم یمن برهاند.

یگان  پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز شنبه ۲۳ شهریورماه در عملیاتی با عنوان "توازن بازدارندگی دوم" پالایشگاه های "بقیق" و "خریص" وابسته به شرکت نفتی "آرامکو" عربستان را هدف ۱۰ پهپاد خود قرار داد.

با حمله به این تأسیسات نفتی ۵۰ درصد تولید و صادرات نفت عربستان به طور موقت مختل شد.

وزیر امور خارجه انگلیس دیروز (دوشنبه) در توئیتی اعلام کرد، لندن با شرکای بین المللی برای ارائه پاسخ دیپلماتیک قوی به حادثه حمله به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان و برقراری امنیت در خاورمیانه همکاری دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.