دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا در حالی که در مجمع عمومی سازمان ملل حضور داشت، در توییتر نوشت: «من در حال حاضر به نمایندگی از کشورمان در (مقر) سازمان ملل هستم اما انتشار متن تماس تلفنی کاملا محرمانه‌ام با ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهوری اوکراین را برای فردا (چهارشنبه) صادر کرده‌ام.»

وی تاکید کرد، انتشار متن این گفت‌وگو نشان خواهد داد که او هیچ خطایی مرتکب نشده است.

به گزارش پایگاه خبری هیل، ترامپ در این باره گفت: «خواهید دید که این گفت‌وگو بسیار دوستانه و کاملا مناسب بوده است. بر خلاف (اقدامات) جو بایدن و پسرش، هیچ فشاری اعمال نشده و امتیازی قرار داده نشده است. این چیزی جز ادامه بزرگترین و مخرب‌ترین شکار موهومات در تمام تاریخ نیست.»

چندی پیش گزارش شد که دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا در تماس تلفنی‌ای که اواخر ماه ژوئیه با همتای اوکراینی خود داشته، از این مقام درخواست کرده که درباره احتمال "فساد" جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا و پسرش تحقیقاتی انجام دهد.

دونالد ترامپ و زلنسکی قرار است امروز (چهارشنبه) در نیویورک با یکدیگر دیدار کنند. ترامپ در حالی این مساله را عنوان کرد که ده‌ها دموکرات حمایت خود را از طرح استیضاح یا دست‌کم آغاز تحقیقات استیضاح علیه او اعلام کرده‌اند. این اقدام، رهبران دموکرات را برای تایید این روند تحت فشار قرار داده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.