دیروز(۲ مهر)و در جریان نخستین روز از یک هفته سخنرانی های اصلی مباحث عمومی هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل، رسانه های برزیل با انتشار تصاویری از صدراعظم آلمان مدعی شدند که وی صبح دیروز به وقت محلی و هنگام نطق رئیس جمهوری این کشور چرت می زده است. آنگلا مرکل در ماه های اخیر و در مراسمی همچون استقبال از مقام های خارجی دچار رعشه شده بود که این موضوع سلامت جسمی وی را زیر ذره بین رسانه ها قرار داده است.

پس از برزیل، نوبت به سخنرانی رئیس حکومت آمریکا رسید. لحن یکنواخت و آرام دونالد ترامپ آن چنان ملال آور بود که رسانه های خبری تصاویر چرت زدن وزیر بازرگانی ۸۱ ساله این کشور را منتشر کردند. ویلبر راس پس از انتشار این اخبار آنها را جعلی خواند و چرت زدن خود را تکذیب کرد.

دانیلا رودریگز نماینده ونزوئلا در سازمان ملل نیز زمان حمله ترامپ به دولت کاراکاس ترجیح داد تا در برابر دوربین ها خود را مشغول به مطالعه کتابی در مورد سیمون بولیوار آزادیبخش کشورهای آمریکای جنوبی از استعمار اسپانیا نشان دهد و توجهی به پرخاش های رئیس جمهوری آمریکا نکند.

امروز و در دومین روز از سخنرانی های مجمع عمومی توجه رسانه ها به حسن روحانی رئیس جمهوری ایران و ولودیمیر زلنسکیرئیس جمهوری اوکراین معطوف خواهد بود.

آینده برجام و پیشنهادهای روحانی، روابط تهران و واشنگتن و همچنین تماس رئیس جمهوری آمریکا با همتای اوکراینی خود از جمله موضوع هایی است که به دقت در سخنرانی روحانی و زلنسکی جست و جو خواهد شد.

علاوه بر این دو، نمایندگان ۳۶ کشور دیگر نیز از فرصت ۱۵ دقیقه ای خود بهره برداری خواهند کرد.

در همین حال در فیلمی که از دیدار غیر مترقبه دیروز سران ایران، انگلیس و فرانسه در فضای مجازی منتشر شده، بوریس جانسون پس از امانوئل مکرون که تلاش می کرد تا دیدار سران ایران و آمریکا را تسهیل کند، خطاب به روحانی می گوید: شما لازم است که همزمان کنار استخر بوده و داخل آن بپرید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.