احمد مازنی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در جلسه ۲۴ تیر مجلس بیانیه جمعی از نمایندگان برای تقدیر از سریال گاندو قرائت شد که اسامی امضا کنندگان بیانیه در مشروح مذاکرات آن روز نیامد و به جای آن در مشروح مذاکرات ذکر شد که بر اساس ماده ۱۱۴ آئین‌نامه داخلی به دلیل به نصاب نرسیدن تعداد امضا کنندگان اسامی در مشروح مذاکرات درج نمی‌شود. این در حالی است که اگر تعداد امضا کنندگان به نصاب نرسیده بود نباید در صحن مجلس قرائت می‌شد.

وی ادامه داد: من در یکی از جلسات علنی مجلس درباره انتشار امضاهای این بیانیه تذکر داده‌ام و آقای امیرآبادی عضو هیات رئیسه مجلس به من گفت که تعدادی از همفکران سیاسی شما می‌خواستند امضاها منتشر نشود زیرا از سوی دولت و گروه‌های سیاسی تحت فشار قرار می‌گیرند اما ما گفتیم اسامی را اعلام کنید.

مازنی با تاکید بر ضرورت رعایت قانون در این زمینه گفت: به هر حال یا باید امضاها منتشر می‌شد یا اعلام می‌شد که تعداد امضاها به اندازه نصاب نبوده، در غیر این صورت این با ادعای شفافیت ناسازگار است. نهایتا این تذکر باعث شد اسامی نمایندگان امضا کننده بیانیه تقدیر از گاندو در شماره دیگری از مشروح مذاکرات یعنی در سوم شهریور منتشر شود و ما هم همین را می‌خواستیم.

مازنی با بیان اینکه امیرآبادی تعداد امضا کنندگان بیانیه تقدیر از گاندو را ۱۵۵ نفر عنوان کرده بود گفت: ما نباید به خاطر مصلحت از شفافیت فاصله بگیریم. نمی‌شود پرچم شفافیت را به دست بگیریم و همه کسانی که همفکر ما نیستند را مخالف شفافیت معرفی کنیم و بعد از انتشار امضاها جلوگیری شود. این کار اشتباهی بود که خوشبختانه اصلاح شد و نهایتا اسامی نمایندگان امضا کننده این بیانیه در مشروح این مذاکرات منتشر شد.

به گزارش ایسنا، در مشروح مذاکرات مجلس در جلسه ۳۵۵ (سوم شهریور) اسامی ۱۵۳ نماینده به عنوان امضا کنندگان بیانیه تقدیر و تشکر از صدا و سیما در مورد ساخت مجموعه تلویزیونی گاندو منتشر شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.