گابریل کالدرون، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس عصر چهارشنبه در نشست خبری پیش از بازی با سپاهان اظهار کرد: این یک بازی مهم برای هر دو تیم است. دو تیمی که برای قهرمانی مبارزه می‌کنند. مسلما یک بازی سخت داریم. متاسفانه ما دو روز فرصت کم‌تر نسبت به حریف برای ریکاوری داشتیم. مخصوصا به خاطر داربی که بازی سنگینی بود. طبق آماری که داشتیم میزان دوندگی بازیکنان ما از بازیکنان لیگ قهرمانان اروپا بیش‌تر است.

او ادامه داد: به خاطر برد در داربی تیم از لحاظ روحی در شرایط خوبی قرار دارد. امیدوارم که صد درصد آماده به این بازی برسیم.

کالدرون در پاسخ به سوال ایسنا درباره آرای کمیته انضباطی و محرومیت فرشاد احمدزاده هم بیان کرد: حقیقتا یکم متعجب شدم. امیدوارم در آینده به خاطر فوتبال ایران، تصمیماتی که کمیته انضباطی می‌گیرد عادلانه باشد. این وظیفه کمیته است. معیارهایی که آن‌ها دارند باید برای همه یکسان باشد. این که بیرانوند را به خاطر یک حرکت محروم کنند من گفتم که به این تصمیم احترام می‌گذارم. چون قرار بود تراکتور به خاطر سنگ انداختن و ناسزا یک بازی بدون تماشاچی بازی کند. اما بیرانوند محروم شد ولی تراکتور بخشیده شد. احمدزاده در داربی یک هل کوچک می‌دهد و محروم می‌شود. مرتضی تبریزی، کنعانی‌زادگان را هل می‌دهد ولی محروم نمی‌شود. عارف غلامی هم بعد از گرفتن کارت زرد داور را تشویق می‌کند ولی جریمه نمی‌شود. به نظرم این معیارها خیلی عادلانه نیستند. من خیلی خوشحالم چون احساس می‌کنم در خانه خودم زندگی می‌کنم. هیچ‌وقت در هیچ کشوری مثل این‌جا با من رفتار نکردند. آن‌قدر مردم خوب بودند. فوتبال ایران آینده خوبی دارد ولی همه باید دست به دست هم بدهیم و کمک کنیم تا عدالت برقرار شود. من می‌خواهم اگر می‌بازم یا برنده می‌شوم، این اتفاق در زمین بیفتد. می‌خواهم که به ما اجازه بدهند که دوباره قهرمان شویم. اگر هم قرار باشد ببازم مثل بازی با تراکتور، هیچ صحبتی نکردم  و این شکست را پذیرفتم برای این که تراکتور ما را یک بر صفر برد.

سرمربی پرسپولیس اضافه کرد: داور در زمین مثل بازیکنان و مربی اشتباه می‌کند. اما من تصمیم ناعادلانه در رابطه با محروم شدن احمدزاده و محروم نشدن تبریزی و غلامی را می‌بینم. این مانعی برای پیروز شدن من می‌شود. مسوولیت این حرفی را که این‌جا می‌زنم می‌پذیرم. هر جا که فوتبال بازی کردم و مربی بودم این شرایط را ندیدم. اگر ببینم که نمی‌توانم در زمین مبارزه کنم و برنده یا بازنده شوم، نمی‌مانم.

کالدرون درباره تاکتیک تیمش در بازی فردا هم توضیح داد: مهاجمان ما هنوز به سطحی که مد نظر ما است نرسیده‌اند. داریم روی این موضوع کار می‌کنیم که بتوانیم برای خط حمله موقعیت ایجاد کنیم و این که به آن‌ها کمک کنیم که گزینه گل زدن داشته باشند. من سعی می‌کنم که به آن‌ها اعتماد به نفس بدهم تا به سطحی که می‌خواهیم برسند. باید ببینیم در بازی‌های بعد چه اتفاقی میفتد.

او درباره مهدی عبدی، گلزن داربی هم اظهار کرد: او بازیکن جوانی است و در داربی هم برای خودش و هم برای تیم کار بزرگی کرد. من به جوان‌ها در داربی فرصت بازی دادم . این کار بزرگی بود که مسوولیتش بر عهده من بود. این نشان می‌دهد که من به جوان‌ها اهمیت می‌دهد. کم کم این موقعیت را به او می‌دهیم که توانایی‌هایش را نشان بدهد.

کالدرون در پاسخ به این پرسش که آیا از نظر روانی هم روی بازیکنانش کار می‌کند یا خیر؟ توضیح داد: من دوست دارم بازی‌ها را با فوتبال بازی کردن ببریم. چه در برد و چه در باخت دوست ندارم از راه دیگری استفاده کنم. از بازی‌های دوستانه همیشه به بازیکنان گفته‌ام که اگر داور اشتباه کرد، بازیکنان باید تصمیم داور را بپذیرند، همان‌طور که همه می‌پذیریم.  ما هر کاری هم که بکنیم تصمیم داور عوض نمی‌شود. فقط باعث می‌شود که ما تمرکزمان را از دست بدهیم و به تیم خودمان آسیب بزنیم. همانطور که دیدید تیم من همیشه مودب و منظم بوده است. در بازی داربی و زمانی که پنالتی گرفته شد باز هم سعی کردیم که احترام بگذاریم.

او درباره صحبت‌هایش قبل از داربی درباره کمک وزارت ورزش به استقلال هم، گفت: من درباره وزارت‌خانه صحبت بدی نکردم. فقط گفتم که تیم‌هایی هستند که چند بازیکن جدید گرفته‌اند و این یک حقیقت است و چیز بدی نیست. نمی‌دانم شاید سال‌های قبل متفاوت بوده. من می‌گویم ما تیم‌های بزرگ باید مسوولیت‌پذیر باشیم. استقلال هم مدعی قهرمانی است. من منظورم این بود که اعتراض نکنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.