یک منبع ایرانی که خواست نامش فاش نشود به الجزیره گفت: ایران به صورت مشروط با تغییرات محدودی در برجام می تواند موافقت کند. پیشنهاد ایران تغییرات در بخش های فنی و نظارت بین المللی است.

وی افزود: تغییرات پیشنهادی ایران در برجام شامل سرعت بخشیدن به اجرای برجام و آغاز گام هایی است که قرار بود تا سال ۲۰۲۵ اجرا شود.

این منبع اضافه کرد: پیشنهاد ما تبدیل اجرای داوطلبانه پروتکول الحاقی توسط ایران به قانون الزام آور و دائمی است. این تغییرات در مقابل برداشته شدن تحریم ها و تایید برجام در کنگره آمریکا صورت می گیرد.

پرس  تی وی: پیشنهاد  ایران برای اصلاح توافق هسته‌ای

شبکه انگلیسی زبان پرس تی وی گزارش داد: پیشنهاد ایران برای اصلاح توافق هسته‌ای از این قرار است: تصویب پروتکل الحاقی در مجلس این کشور، تصویب توافق هسته‌ای در کنگره آمریکا و همچنین برداشته شدن همه تحریم‌ها از سوی آمریکا.

سخنگوی دولت ایران: به دنبال تغییر کوچکی در دل برجام هستیم

سخنگوی دولت امروز با بیان اینکه در جلسه امروز1+4 مسائل و شروطی که قبلا مطرح کردیم را تکرار خواهیم کرد، ادامه داد: حرف ما این است که تحریم‌ها رفع شده و کشورها به همان شرایط گذشته معاهده و جایی که بودند، بازگردند.

وی بیان داشت: در این شرایط امکان مذاکره هم وجود دارد حتی برای اطمینان بخشی رئیس‌جمهور بن‌بست شکنی کرده و مطرح کرده ایم که دنبال تغییر کوچکی در دل برجام هستیم. این پیشنهاد را رئیس جمهور مطرح می کند ولی شرط ما این است که کشورهای طرف برجام به جایی که در برجام بودند، بازگردند و تحریم ها برداشته شود.

ربیعی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما با دست پر در سازمان ملل حضور یافتیم؛ پیغام و پسغام‌های زیادی برای دیدار و ملاقات با ترامپ رسیده است، اگر به شرایط معاهده برگردند ما هم تصمیم می گیریم اما هر چه اتفاق افتد در قالب ۵+۱ خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.